صنعت، معدن، تجارت

اقتصاد ایران بنیه‌ای قوی دارد/ ادغام بانک‌های نیروهای مسلح

آرادان – معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد ایران اسلامی دارای بنیه‌ای قوی است، گفت: هدف دشمنان از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است اما هیچ‌گاه به این هدف نخواهند رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در مراسم افتتاح مجتمع صنعتی و معدنی فجر ۲ با حضور وزیر دفاع کابینه دوازدهم و مسئولان استان سمنان ضمن بیان اینکه هدف دشمنان و آمریکا نابودی و فروپاشی اقتصاد ایران اسلامی بود و اروپایی‌ها نیز تصور می‌کردند که آمریکا قادر به این امر است، ابراز کرد: این تلاش‌ها قطعاً تأثیراتی بر اقتصاد ما داشته اما باعث فروپاشی آن نشده است چرا که اقتصاد ایران بنیه‌ای قوی دارد و دشمنان به اهدفشان دست نخواهند یافت.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان بر هم ریختن کامل اقتصاد ایران بود، ابراز کرد: یکی از نقاط اصلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران موضوع فلزات گرانبهایی مانند مس، فولاد، طلا و … بود اما آیا واحدهای صنعتی و معدنی ما امروز در توسعه‌شان به مشکل برخوردند؟ امروز شاهد افتتاح کارخانه صنعتی، معدنی و فرآوری مس در آرادان هستیم که بزرگترین در کشور محسوب می‌شود این امر خود گواه اتکای ما به نیروهای داخلی و شکست تلاش‌های دشمنان است.

خروج واحدهای صنعتی از پایتخت

معاون اول رئیس جمهور درباره کارخانه فجر ۲ بیان کرد: واحد سرب و فلزات رنگی مانند مس، جز حساس‌ترین واحدهای تولیدی و صنعتی به شبکه زیست محیطی محسوب می‌شوند اما خوشبختانه این کارخانه کمترین تفاوتی را در حوزه زیست محیطی ایجاد کرده و از لحظه ورود تا کنون با هیچ مشکلی اعم از هوای آلوده، بو و … مواجه نبوده‌ایم چرا که تمام ذرات آلاینده با سیستم‌های قوی زیست محیطی در این کارخانه جذب و راهکارهای مناسبی برای دفع آن در نظر گرفته شده است.

جهانگیری با بیان اینکه اولین هدف ساخت کارخانه فجر ۲ بزرگترین واحد فراوری مس در آرادان استان سمنان، خروج واحدهای صنعتی از مراکزی که جمعیت‌شان مانند پایتخت متراکم است، محسوب می‌شود، گفت: بخشی از صنایع کشور از تهران به شهرهای اطراف منتقل می‌شود که ساخت این کارخانه از سوی وزارت دفاع نیز در راستای همین هدف صورت گرفته است.

وی با تمجید از وزارت دفاع در راستای خروج واحدهای صنعتی در تراکم جمعیتی پایتخت، بیان کرد: دومین ویژگی این کارخانه در آردان این است که در آن شاهد تحولات خوبی در زمینه ماشین آلات صنعتی و معدنی هستیم، یعنی به عبارت دیگر امروز شاهد تحول خوبی در زمینه صنایع و ماشین آلاتی هستیم که مربوط به چند دهه قبل بوده‌اند و امروز باید نوسازی می‌شدند که خوشبختانه با تکنولوژی به روز که در این واحد وجود دارد، این امر میسر شده است.

ایجاد اتاق جنگ علیه ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به تحریم‌های غرب علیه ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا جنگ اقتصادی با ایران را با ایجاد اتاق جنگ در وزارت خزانه‌داری خود برنامه‌ریزی کرده است، بیان داشت: هدف این اتاق جنگ در نهایت فروپاشی اقتصاد ایران است.

جهانگیری در ادامه به تصمیم ادغام چند بانک در مجموعه نیروهای مسلح اشاره کرد و بیان داشت: حقیقت امر این است که بانک‌های نیروهای مسلح نسبت به بانک‌های خصوصی شرایط بهتری از لحاظ اقتصادی داشتند و در نهایت تصمیم به ادغام این بانک‌ها با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفته شد.

وی افزود: دومین حقیقتی که در ادغام این بانک‌ها نهفته، موضوع دغدغه‌های مردمی و سهامداران بود که ادغام مجموعه بانک‌های نیروهای مسلح با کمترین دغدغه در بین گروه هدف انجام شد.

ادغام بانک‌های وابسته به نهادهای نظامی تصمیمی جهادی

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ادغام بانک‌ها ممکن است مشکلاتی را پیش آورد اما این‌بار در موضوع ادغام بانک‌های نیروهای مسلح خوشبختانه هیچ مسئله اقتصادی خاصی هم رخ نداد، گفت: ادغام بانک‌ها حتی سبب وارد شدن بار غیرمتعارف به دولت هم نشد و از سوی دیگر نیروهای مسلح هم از این کار استقبال کردند.

جهانگیری بیان کرد: ادغام بانک‌های وابسته به نهادهای نظامی تصمیم جهادی بود که سه سال بر روی آن بررسی صورت گرفته بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا