ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اپراتورهای آمریکایی به جرم فروش اطلاعات مشترکان محکوم شدند

 

اخیرا فروش اطلاعات مشترکان اپراتورهای آمریکایی با واکنش شدید نمایندگان مجلس کنگره ایالات متحده روبه‌رو شد و این اپراتورها متعهد شدند تا بدون اجازه مشترکان خود اطلاعات و موقعیت مکانی آن‌ها را نفروشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از گجت نیوز، مدتی است معروف‌ترین اپراتورهای آمریکایی از جمله تی موبایل، اسپرینت، ورایزن و AT&T اطلاعات مشترکان خود مانند موقعیت مکانی آن‌ها را به موسسه‌های تحقیقاتی، شرکت‌های تبلیغاتی و شخص ثالث می‌فروشند. این اقدام اپراتورهای آمریکایی واکنش شدید نمایندگان مجلس کنگره ایالات متحده را به همراه داشت. به همین دلیل از این پس اپراتورهای آمریکایی اجازه ندارند به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و موقعیت مکانی کاربران خود را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهند و فقط در صورت داشتن اجازه از مشترکان خود، می‌توانند اطلاعات آن‌ها را بفروشند. گفتنی است در حال حاضر فروش چنین اطلاعاتی در کشور آمریکا به بازار سیاه تبدیل شده است.

همچنین بخوانید

اپراتورهای آمریکایی نظارت خواهند شد

نمایندگان کنگره ایلات متحده از وعده اپراتورهای مخابراتی راضی نبوده‌اند و خواستار نظارت بیشتری هستند. در همین رابطه فرانک پالون، رئیس کمیته بازرگانی و انرژی مجلس نمایندگان آمریکا برای صحت از وعده‌های اپراتورهای آمریکایی از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا خواسته است عده‌ای از ناظران بر وعده‌های اپراتورها نظارت کرده و از نتایج آن گزارش نهایی و اضطراری ارائه کنند. هرچند اپراتورهای مخابراتی در آمریکا متعهد شدند که بدون اجازه کاربران اطلاعات آن‌ها را نفروشند، اما کاربران به حفظ حریم خصوصی خود از سوی اپراتورها اطمینان نخواهند داشت و این اقدام اپراتورها میزان اعتماد شهروندان و نمایندگان کنگره را کاهش می‌دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا