ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نگاه منفی مدیرعامل بلک بری به گوشی های منعطف!

 

اخیرا شاهد رونمایی از نخستین گوشی های منعطف سامسونگ و هواوی بودیم. اما مدیرعامل بلک بری (BlackBerry) چنین دستگاه‌هایی را بیش از اندازه بزرگ و غیر ضروری برای کاربری روزمره می‌داند.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از گجت نیوز، در حالی که برخی از کمپانی‌ها روی فناوری تولید گوشی های منعطف تمرکز کرده‌اند، شرکت هایی نظیر بلک بری آن را به عنوان یک تکنولوژی بدعت‌گذار در صنعت موبایل قبول ندارند. سامسونگ و هواوی با معرفی گوشی های گلکسی فولد و میت ایکس، مسیر آینده‌ی خود را مشخص کردند و حتی موتورولا نیز به زودی با رونمایی از گوشی منعطف RAZR، به جمع آن‌ها خواهد پیوست.

توجیه این کمپانی‌ها برای ساخت چنین دستگاه‌هایی، نیاز کاربران به نمایشگرهای بزرگ‌تر است و بهترین راهکار را، عرضه‌ی گوشی های قابل تبدیل به تبلت دیده‌اند. ولی «جان چن» مدیرعامل بلک بری این دستگاه‌ها را نه تنها بسیار گران‌قیمت، بلکه بیش از اندازه بزرگ و حجیم توصیف کرده است.

او برخلاف ظهور فناوری‌هایی نظیر حسگر اثر انگشت (فیزیکی و اولتراسونیک)، تشخیص چهره و اسکنر عنبیه؛ تولید گوشی های منعطف را پیشرفتی بزرگ در دنیای موبایل نمی‌داند و استفاده از چنین دستگاه‌هایی را به غیر از مرکز تست کمپانی، در هیچ جای دیگر توصیه نمی‌کند.

بلک بری کی‌وان

البته فعلا نمی‌توان گفت که آیا حق با مدیرعامل بلک بری است یا خیر؟ چرا که هنوز سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس وارد بازار نشده‌اند و پس از آن است که می‌توان میزان استقبال مشتریان از این دو محصول را سنجید.

به هر حال بلک بری باید آماده‌ی تغییر موضع‌ باشد تا اگر دستگاه‌های انعطاف پذیر بازار را قبضه کردند، بتواند واکنش مناسبی نشان دهد. شاید همین تفکرات و مقاومت در برابر تغییرات بود که سبب شد با ظهور نخستین گوشی های هوشمند، این کمپانی از قافله‌ عقب بماند و جایگاه خود را در بازار از دست بدهد.

 

همچنین بخوانید:

مقایسه هواوی میت ایکس با سامسونگ گلکسی فولد؛ گوشی های منعطف در میدان نبرد

قرار است گلکسی فولد تا حدود دو ماه دیگر و با برچسب قیمت ۲۰۰۰ دلاری، وارد بازارهای جهانی شود. پس از آن نوبت به میت ایکس می‌رسد که زبان طراحی متفاوت و ظاهرا قیمت بالاتری دارد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سامسونگ در آینده، دو گوشی منعطف جدید را نیز معرفی خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا