خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

بخشی از قیمت خودرو در بازارکاذب است

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی از قیمت خودرو در بازار کاذب و غیر واقعی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فرشاد مقیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: طبق معمول همه ساله در ایام پایانی اسفند بازار خودرو با افزایش قیمت مواجه می شود.

وی همچنین اظهارداشت: رشد بیش از اندازه فعلی خودرو نتیجه افت تولید در طول سال جاری بوده است.

همچنین بخوانید

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ای که وزارتخانه مزبور ورود پیدا کرد بخشی از این برنامه نیازمند یکسری الزامات از جمله تامین نقدینگی بود.

وی در ادامه افزود: بطورقطع این تامین نقدینگی در افزایش تولید خودرو تاثیر خود را گذاشته است.

مقیمی تصریح کرد: آمار تولید خودرو در روز هیجدهم اسفندماه سال جاری در دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به ترتیب نشان از تولید دو هزار و ۱۶ دستگاه و یک هزارو ۹۸۹ دستگاه خودرو می دهد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این بیانگر اینکه تولید خودرو در کشور از مرز چهار هزار دستگاه نیز عبور کرده است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشبختانه با همکاری همه دست اندرکاران سقف مورد تعیین تولید خودرو در سال جاری تحقق یافته که جای بس تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه اظهارداشت: مطابق تصمیمات و برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر اینکه شرکت های خودرو ساز در ایام پایانی سال حتی روزهای تعطیل تولید داشته باشند تا بتوان تعداد بیشتری از خودروهای مردم را به آنان تحویل داد.

مقیمی به رادیو اقتصاد یادآورشد: امروز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز جلسه ای در خصوص این موضوع برگزار شد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری و مهدی شیار» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا