امور زیربناییراه و ساختمان

حدود دو سوم مهندسان بیکار هستند یا در رشته خود کار نمی کنند/ امتیازات برای صدور خدمات فنی در ایران، یک دهم ترکیه است

عضو کابینه دولت اصلاحات با بیان اینکه در بین جامعه تحصیل کرده کشور، بی بهره ترین قشر، قشر مهندسی در هفت رشته ساختمان است،‌گفت: از بین ۶۰۰ هزار نفر مهندس در هفت رشته مهندسی، بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مهندسان در رشته خود کار نمی کنند و یا بیکار هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد خرم، وزیر اسبق راه و ترابری احمد خرم در جشنواره چهره برتر راه و ساختمان  گفت: در حال حاضر در بین جامعه تحصیل کرده کشور، بی بهره ترین قشر، قشر مهندسی در هفت رشته ساختمان است.

خرم با ابراز تاسف از اینکه از بین ۶۰۰ هزار نفر مهندس در هفت رشته مهندسی، بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مهندسان در رشته خود کار نمی کنند و یا بیکار هستند، از بی برنامگی دولت برای اشتغال جامعه مهندسین کشور انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت و حاکمیت برنامه ای برای اشتغال مهندسان و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر ندارد،ادامه داد: امتیازاتی که در کشور ما برای صدور خدمات فنی و مهندسی داده می شود معادل با یک دهم کشور همسایه یعنی ترکیه است و متاسفانه با این امتیازات، صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر بسیار سخت است.

همچنین فرج الله رجبی، رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه در حال حاضر جامعه مهندسی به جزیره های جدا از هم تبدیل شده اند که این رویه هیچگاه به نفع حوزه مهندسی کشور نخواهد بود، گفت: در جامعه ما سالهاست که مهندسان همیشه خود به عنوان چهره سال مطرح بوده اند و لازم است که در سال جدید جامعه مهندسی به یک تشریک مساعی برسند.

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی با بیان اینکه این تشریک مساعی می تواند از جمعه مهندسان حمایت کند، افزود: اگر این اتفاق نیفتد و این تشریک مساعی صورت نگیرد، مهندسان آسیب می بینند و عملکرد جزیره ای ادامه می یابد.

مسعود نصرتی، قائم مقام شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور نیز گفت: وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه سرگردان در جامعه وجود دارد که ما نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مسئولان باید نگاه جدی به مطالبه شهروندان داشته باشند و حضور شهروندان در این جشنواره نشان داد که مردم به دنبال همکاری و همیاری با مسئولان در خصوص حل مشکلات جامعه هستند.

قائم مقام شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور همچنین گفت: امیدواریم مردم فاکتورهایی را برای انتخابات دهیاران در سال ۹۸ در نظر داشته باشند تا ما بتوانیم از این مسئولان نیز تجلیل کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا