بورسفرابورس

بیش از ۴۰ درصد از حجم کل معاملات به دو بازار اصلی سهام فرابورس ایران اختصاص یافت

 

امروز سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه ۹۷ فرابورس ایران میزبان دادوستد ۶۴۲ میلیون و ۲۱۷ هزار ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد و ۹۱۷ میلیون ریال در مجموع بازارها و در بیش از ۱۰۳ هزار نوبت معاملاتی بود که بازار اول و دوم در مجموع ۴۲ درصد از حجم کل معاملات را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی فرابورس ایران، در روزی که گذشت ۶۹ میلیون سهم به ارزش ۱۹۸میلیارد ریال در بازار اول و ۲۴۰ میلیون سهم به ارزش ۷۸۷ میلیارد ریال در بازار دوم فرابورس خرید و فروش شد که نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار به خود اختصاص داد.

رصد نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد امروز بیشترین افزایش قیمت در نماد «داوه» و بیشترین کاهش قیمت برای نماد «غپآذر» ثبت شده است و عنوان پُربیننده‌ترین نمادها به سه نماد «ذوب»، «زدشت» و «زقیام» رسیده است.

همچنین بازار پایه در روز جاری میزبان دادوستد ۳۰۲ میلیون سهم بود که این حجم از معاملات، ارزش یک هزار و ۷۷ میلیارد ریالی را به همراه داشت.

از طرف دیگر، امروز ۲۸ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی (شامل معاملات اوراق تسهیلات مسکن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق بدهی) میان معامله‌گران جابه‌جا شد که نماد «اشاد۶» با ارزش نزدیک به ۴۹۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

در این بازار همچنین نماد معاملاتی اوراق صکوک اجاره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، «تامین۹۷»، با توجه به فرارسیدن موعد سررسید آن در تاریخ ۲۲ اسفندماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

در نهایت، شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۶ واحد کاهش در پایان معاملات امروز در سطح ۲۰۹۰ واحدی ایستاد که حمایت بیش از ۳ واحدی نماد «دماوند» نتوانست مانع از افت آیفکس تحت تاثیر اهرم منفی از جانب نمادهای «ذوب» و «کگهر» شود.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا