بورسفرابورس

تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد ریالی شرکت نفت و گاز صبا اروند از درگاه فرابورس

فردا و طی دو روز کاری از طریق پذیره‌نویسی اوراق منفعت رقم می‌خورد؛

 

شرکت توسعه نفت و گار صبا اروند از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران چهار سری اوراق منفعت خود را در نمادهای «اروند۰۸»، «اروند۰۹»، «اروند۱۰» و «اروند ۱۱» به ارزش مجموع ۲۰ هزار میلیارد ریال از فردا و به مدت دو روز کاری پذیره‌نویسی می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی فرابورس ایران، این اوراق نرخ سود علی‌الحساب ۱۹ درصد دارد که هر ۶ ماه یکبار از تاریخ انتشار به حساب دارندگان آن واریز می‌شود. همچنین مدت اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند ۳ سال و تاریخ سررسید آن ۲۲ اسفندماه سال ۱۴۰۰ است.

ارکان این اوراق را به ترتیب ناشر یعنی شرکت واسط مالی مهر؛ بانی یعنی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند؛ امین، موسسه آزمون پرداز ایران مشهودعامل فروش، شرکت کارگزاری خبرگان سهام و عامل پرداخت سود یعنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تشکیل می‌دهند.

در این میان کنسرسیومی از شرکت‌های تامین سرمایه شامل تامین سرمایه‌های بانک ملت، نوین، لوتوس پارسیان، و سپهر مسوولیت بازارگردانی و متعهد پذیره‌نویسی این اوراق را که با هدف خرید منافع حاصل از توسعه ۱۱ حلقه چاه نفت منتشر شده است بر عهده دارند. همچنین شرکت ملی نفت ایران ضمانت اصل اوراق را بر عهده گرفته و صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت به عنوان ضامن سود اوراق معرفی شده‌اند.

شایان ذکر است، پیش از این نیز در بهمن‌ماه امسال نخستین سری از اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند در ۷ نماد «اروند۰۱» تا «اروند۰۷» به ارزش مجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به فروش رسید که هدف از انتشار این اوراق نیز تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید از میادین نفتی در حال بهره‌برداری و به منظور تولید صیانتی از این میادین از طریق واگذاری بخشی از منافع حاصل از ۱۱ حلقه چاه نفت عنوان شده بود.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا