صنعت، معدن، تجارت

ضرورت سرمایه گذاری‌های مشترک با عراقی‌ها

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: سیاست کلی عراق، کاستن از تجارت و پرداختن به سرمایه گذاری‌های مشترک است؛ بنابراین باید در پی ایجاد این نوع سرمایه گذاری‌ها، با طرف عراقی باشیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، یحیی آل اسحاق در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بخش خصوصی می‌تواند در عرصه خدمات بانکی، بیمه‌ای، نرم افزاری، سلامت، آموزشی و فروشگاهی در عراق فعال شود؛ به خصوص اینکه هم اکنون سالانه شش تا هفت میلیون گردشگر، بین ایران و عراق تردد می‌کنند که قابل افزایش به هشت تا نه میلیون نفر است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، از وزارت بهداشت و درمان درخواست کرد تا به مقوله گردشگری سلامت عراقی‌ها، توجه جدی کند.

همچنین علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این برنامه گفت: بر اساس طرح آمایش، ایران به ۹ منطقه اقتصادی تقسیم شده است و استان‌های مرزی در غرب کشور، موظف به همکاری‌های اقتصادی و تجاری با عراق هستند.

وی افزود: برای توسعه همه جانبه مناسبات با عراق، باید راه آهن، راه و گروه‌های پیشران را که خدمات را توسعه می‌دهند، جدی بگیریم.

در ادامه مهدی نجات نیا، رایزن سابق ایران در عراق هم در این برنامه گفت: ارزش سالانه طرح‌های بازسازی در عراق، در زمینه‌های مختلف ۲۰۰ میلیارد دلار و بازار کالای این کشور، حدود ۸۰ میلیارد دلار است.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی باید از تمامی مناقصه‌های روزانه در عراق مطلع و در آنها حاضر باشند.

نجات نیا، برقراری پرواز مستقیم به بصره را یکی از راه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری با طرف عراقی دانست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا