بورسبورس اوراق

مجمع سالانه تامین سرمایه لوتوس پارسیان برگزار شد/ تقسیم ۹۳ درصدی سود در نماد «لوتوس»

در مجمع عمومی سالانه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان که در بورس تهران با نماد «لوتوس» معامله می‌شود، مقرر شدتا به ازای هر سهم ۴۲ تومان سود پرداخت شود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان که با نماد «لوتوس» در میان سهامداران شناخته می‌شود، ساعتی پیش به اتمام رسید. در مجمع این شرکت که با حضور ۹۰٫۱۲ درصد از سهامداران شرکت  برگزار شد، مسائل مهمی مورد بررسی قرار گرفت که از این موضوعات می‌توان به انتخاب حسابرس و بازارس قانونی اشاره کرد.

بر این اساس موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت انتخاب شد. همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی این شرکت برگزیده شد.

اولین مجمع عمومی سالانه برگزار شده توسط تامین سرمایه اوتوس پارسیان امروز دست آوردهای مهم دیگری نیز داشت. طی این روز «لوتوس» با تقسیم سود دور از انتظاری که داشت توانست، سهامداران خود را با تصمیم پرداخت سود ۴۲ تومانی غافلگیر کند. این میزان سود که بیش از ۹۳ درصد از کل سود ۴۴ تومان و ۹ ریالی محقق شده برای این نماد است، از تاریخ ۲۰ فروردین سال جاری به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

به نظر می‌رسد دلیل نسبت بالای سود تقسیمی به کل سود محقق شده شرکت از آن رو باشد که هیات مدیره شرکت در اولین مجمع عمومی برگزار شده پس از عرضه اولیه، در صدد جلب رضایت سهامداران، برآمده است.

گفتنی است، نماد معاملاتی سرکت تامین سرمایه لوتوس در تاریخ سوم بهمن ماه و در قالب عرضه اولیه در قیمت ۲۰۵ تومان راهی بازار سهام شد، از آن زمان تاکنون فراز و نشیب قیمتی قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. معاملات این نماد در حالی پس از کسب بازده ۲۰ درصدی با افت موجه شد که درآخرین معاملات خحود پس از توقف، در قیمت ۲۴۰ تومان معامله شده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا