ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوشی های آیفون توقیفی با ارز دولتی به بازار عرضه شدند

بسیاری از فعالان بازار موبایل از عرضه گوشی های آیفون توقیفی با ارز دولتی خبر می‌دهند. برخی از عرضه‌کنندگان عنوان کردند قیمت گوشی های توقیف شده نسبت به قیمت بازار تا ۲ میلیون تومان کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس خبرهای منتشر شده برخی از گوشی های موبایل وارداتی که در گمرک توقیف شده‌اند، با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در بازار موجود هستند. این گوشی های موبایل با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده بودند، اما در آن زمان وزیر ارتباطات لیستی از واردکنندگانی که ارز دریافت کرده بودند را افشا کرد که به همین دلیل این گوشی‌ها پس از بازداشت واردکنندگان توقیف شدند. بررسی پرونده واردکنندگان موبایل متخلف تا چند ماه طول کشید و حتی برخی از مسئولان از عرضه این گوشی‌ها به بازار خبر می‌دادند که هیچ‌یک از وعده‌هایشان عملی نشد، اما حالا خبرهایی از عرضه گوشی های آیفون با ارز دولتی به بازار شنیده می‌شود.

عرضه گوشی های آیفون توقیفی
خبرهایی از بازار موبایل کشور به گوشی می‌رسد که گوشی های آیفون توقیفی در مدل‌های آیفون ۸، آیفون ۷ پلاس و آیفون ایکس با قیمت حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان کمتر به بازار عرضه شدند، اما اگر عرضه این گوشی‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است، می‌بایست حدود ۵ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار عرضه شوند. در همین رابطه مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی عنوان کرد:

همچنین بخوانید

به دلیل دو نرخی شدن قیمت ارز در جلسه‌هایی که برگزار کردیم مقرر شد که گوشی های موبایل توقیف شده که با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده‌اند با نرخ معادل ارز نیمایی به بازار عرضه شوند و مابه‌التفاوت قیمت آن‌ها نیز به حساب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان واریز شود.

دلیل تاخیر در عرضه گوشی های توقیفی
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی در ادامه افزود برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت واردات گوشی های موبایل شماره حسابی از طرف سازمان حمایت به شرکت‌ها اعلام نشد و به همین دلیل در عرضه گوشی های توقیفی تاخیر به وجود آمد، اما هم‌اکنون آن شماره حساب اعلام شده است و مشکلی وجود ندارد. وی افزود قیمت ارز نیمایی به صورت متوسط در هفته قبل میان ۹۲۳۰ تا ۹۲۶۰ تومان به ازای هر دلار بود. محبی افزود از میزان گوشی های عرضه شده اطلاعی ندارم، اما در مردادماه سال جاری عنوان شد ۶۰۰ هزار گوشی توقیفی ترخیص شده و به بازار عرضه خواهند شد.

گوشی های آیفون توقیفی

قیمت گوشی های آیفون توقیفی
یکی از عرضه‌کنندگان گوشی آیفون توقیفی عنوان کرد قیمت گوشی آیفون ۸ مدل ۶۴ گیگ حدود ۷ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان، آیفون ۸ پلاس مدل ۶۴ گیگابایت حدود ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت آیفون ایکس مدل ۶۴ گیگابایت حدود ۱۱ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان است. البته گوشی آیفون ایکس در حال حاضر موجود نیست. این عرضه‌کننده عنوان کرد قیمت گوشی های آیفون توقیفی نسبت به قیمت بازار حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان کمتر است. وی افزود گوشی های آیفون فقط با کارت ملی، کارت عابر بانک و با حضور شخص خریدار تحویل داده می‌شود. هرچند مواردی نظیر اجاره کارت ملی توسط دلالان نیز مشاهده می‌شود. بسیاری از مشتریان ماه‌ها منتظر کاهش قیمت گوشی های آیفون بودند، اما وعده مسئولان تاکنون عملی نشده است.

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا