صنعت، معدن، تجارتصوتكشاورزی و دامپروری

عرضه ۵۰۰ تن گوشت منجمد در تهران

دبیر ستاد تنظیم بازار معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر تزریق گوشت بصورت روزانه از میدان بهمن و سایر مراکز توزیع در استان تهران امروز ۵۰۰ تن گوشت منجمد نیز به بازار عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عباس قبادی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اگر ظرفیت اصناف و میادین میوه و تره بار کشش داشته باشد این رقم تا روزی هزار تن هم قابل افزایش است.

وی در ادامه به مردم اطمینان داد که به اندازه کافی هم مرغ و هم گوشت در کشور وجود دارد.

همچنین بخوانید

دبیر ستاد تنظیم بازار معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر این از هفته آینده گوشت مرغ وارداتی برای ننظیم بازار به کشور وارد می شود.

وی در ادامه افزود: ذخایر راهبردی گوشت و مرغ وزارت جهاد کشاورزی نیز در هفته پیشرو بصورت گسترده در سراسر کشور به خصوص تهران عرضه خواهد شد.

قبادی اظهارداشت: گوشت منجمد و قرمز نیز در بین سازمان ها، دوایر دولتی، نیروهای نظامی، انتظامی، بازنشستگان، آموزش و پرورش و سایر اداراتی که متقاضی باشند با آنان سهمیه اختصاص داده می شود.

وی گفت: همچنین به کمیته امداد و بهزیستی اعلام شده در صورت نیاز به هر نفر سه کیلو گوشت قرمز تحویل خواهیم داد.

دبیر ستاد تنظیم بازار معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ منجمد ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت قرمز گرم ۵۰ هزار تومان و گوشت قرمز منجمد ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه اکنون گوشت مرغ بیش از نیاز بازار در حال عرضه است، افزود:هیچ نگرانی بابت گوشت و مرغ در کشور وجود ندارد چرا که هم به میزان کافی در حال تولید و هم مقدار کافی ذخیره سازی شده است.

قبادی با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ در منطقه است، اظهارداشت: بالای دو میلیون و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود در حالیکه میزان مصرف کمتر از مقدار تولید است.

وی در ادامه از صدور مجوز برای واردات گوشت مرغ به کشور خبرداد و یادآورشد: هدف از واردات مرغ این بوده که اگر بالاتر ازحد معمول در بازار نیاز وجود داشت بتوان نیاز مزبور را تامین کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا