بانکبانک و بیمه

مراسم بزرگداشت روز شهید در بانک دی برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز شهید با حضور رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی، سردار محمد اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله تهران و جمعی از مدیران و کارکنان بانک دی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی و سردار محمد اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله تهران در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز شهید در بانک دی برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی، با گرامیداشت یاد شهدا، ۲۲ اسفند را روز تجدید میثاق با شهدا دانست و گفت: سال‌های دوران دفاع مقدس، نقطه عطف اراده این ملت برای حفظ آرمانها، مبارزه‌ با تجاوز زورگویان به شمار می‌رود و ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی انسان هایی است که در دفاع از کیان، اعتقادات و ارزش‌های اسلامی و اخلاقی پیشگام بوده اند.

سهم دینی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خصوص تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ نشانگر اوج توجه به ‌جایگاه شهیدان و خانواده های معزز آنان است و نکوداشت و بزرگداشت مقام شهیدان گامی در جهت معنابخشی برای درک بهتر و بیشتر ایثار و فداکاری‌هایی است که امروز عزت، اقتدار و استقلال ایران به وسیله آن تضمین شده است.

وی افزود: هر چند روز ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید نام‌گذاری شده است اما هر روز سال برای ما روز شهید است و باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم که فلسفه این روز را بیش از پیش بشناسانیم و با ارج نهادن به یادگاران و فرزندان آنان قدردان ایثاری باشیم که آنان خالصانه و بدون منت در راه دفاع از میهن عزیزمان به خرج دادند.

رئیس هیئت مدیره بانک دی در پایان سخنان خود با تاکید بر الگو گرفتن از مشی شهدا تصریح کرد: منطق و معیار شهدا، زنده نگه داشتن روح ایمان، انسانیت و ارزش‌های اسلامی در جامعه بود و با توجه به همین منطق و معیار، سبک زندگی آن ها برای جامعه امروز ما الگویی ماندگار محسوب می‌شود و ما باید همواره با درس گرفتن از شهدا بتوانیم در امور مختلف زندگی معیارهای آن ها را پیاده کنیم.

در ادامه این مراسم سردار محمداسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله تهران ضمن تقدیر از بانک دی در راستای خدمت رسانی مطلوب به خانواده معظم شهدا گفت: ماموریت بانک دی به مراتب دشوارتر و حساس تر از سایر  بانک ها و ارگان های کشور است زیرا خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران یکی از مأموریت های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این مأموریت امروز بر دوش کارکنان بانک دی نهاده شده است.

کوثری در خصوص لزوم خدمت رسانی مطلوب به خانواده شهدا افزود: شهدا با بذل جان خود بیشترین خدمت را به جامعه ما عرضه داشتند تا دیگران بتوانند در سایه آرامش و آسایش به جامعه خدمت کنند و اکنون نوبت ما است تا با خدمت رسانی به خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران گام کوچکی در جبران دغدغه های آن ها برداریم.

وی افزود: بزرگداشت شهدا دو جنبه دارد که بعد اول آن اصالت بخشیدن به آرمان های شهدا و زنده نگه داشتن ارزش هایی است که برای آن جنگیدند و جنبه دوم، قدرشناسی و حمایت از خانواده آنان است که با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بناید شهید و امور ایثارگران هر دوی این ابعاد به فریضه ای عینی و همیشگی در تاریخ این کشور تبدیل شد. 

کوثری در پایان با ذکر خاطراتی از رشادت های شهیدان همت، چراغی، ابراهیم و برادران باکری، الگو برداری از شخصیت و منش انقلاب شهدا را نیاز امروز جامعه دانست و بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا