بورسبورس اوراق

«ولراز» در صدد افزایش ۴۵۴ درصدی سرمایه از محل آورده نقدی

شرکت لیزینگ رازی که با نماد «ولراز» در بازار پایه فرابورس معامله می‌شود، قصد دارد تا سرمایه خود را از مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فعلی به ۱۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  روز گذشته خبر موافقت هیات مدیره لیزنگ رازی با افزایش سرمایه این شرکت در تارنمای کدال قرار گرفت. بر این اساس شرکت یاد شده قصد دارد تا سرمایه خود را از مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فعلی به ۱۰ میلیارد تومان افزایش دهد. این تصمیم به منظور افزایش سرمایه شرکت تا میزان حداقل معین شده در ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی تامین، فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ، اتخاذ می‌شود.

به موجب این قانون سرمایه شرکت‌های لیزینگ باید حداقل ۱۰ میلیارد تومان باشد. به همین منظور «ولراز» تصمیم گرفته تا سرمایه خود را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و به میزان هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش دهد. گفتنی است، تصمیم یاد شده همسو در جهت اصلاح ساختار مالی و بهبود سرمایه در گردش و گسترش فعالیت شرکت اتخاذ می‌شود و در صورتی که پس از این مرحله به تایید حسابرس و بازرس قانونی شرکت برسد، در انتظار تایید سازمان بورس خواهد بود.

 لازم به ذکر است شرکت در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ نیز بابت این موضوع طرح توجیهی افزایش سرمایه ارائه کرده بود که طی سال ۱۳۹۷ اجرایی نشد و به همین دلیل مجددا طرح توجیهی افزایش سرمایه ارائه کرده است.

بنا بر آنچه که شرکت در گزارش توجیهی خود برای افزایش سرمایه آورده، در صورتی که این افزایش سرمایه به سر انجام برسد، در طول سال‌های آتی «ولراز» رفته رفته از زیان خارج خواهد شد و از سال ۹۹ به بعد در صورت محقق شدن هدف گذاری‌های مندرج به سود دهی خواهد رسید.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا