امور زیربناییتعاون و اشتغال

رشد اقتصادی در سال ۹۷ محقق نشد/«اشتغال فراگیر» سیاست جایگزین دولت

الیگودرز- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل فشارهای نظام سلطه، سرمایه گذاری‌ها و رشد اقتصادی ۸ درصدی مورد انتظار دولت در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم پیش نرفت.

همچنین بخوانید

محمد شریعتمداری ظهر امروز پنجشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون وضعیت اشتغال در لرستان و اقدامات صورت گرفته در راستای رفع معضل بیکاری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان‌های حمایتی موجود در استان، تلاش برای رفع بیکاری است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ۵ ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی ۸ درصد به دست آید، تصریح کرد: ‬به دلیل فشارهای نظام سلطه سرمایه گذاری ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم پیش نرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در این راستا ‬دولت سیاست توسعه «اشتغال فراگیر» را جایگزین کرد، افزود: ‬علاوه بر آن حرکت در جهت ایجاد توسعه اشتغال پایدار روستایی انجام شد و‬ ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این حوزه برداشته شد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه از این اعتبار‬ ۳۲۷ میلیارد تومان سهمیه لرستان بود که ۱۲۷ میلیارد تومان از آن پرداخت شده و امیدواریم مابقی این اعتبار نیز جذب شود، گفت: تلاش ما این است در شش ماهه اول سال ۹۸ روند رو به رشد بیشتری در توسعه اشتغال پایدار از طریق روستاها داشته باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا