امور زیربناییراه و ساختمان

نباید شاهد جنگل آهن در هشتگرد باشیم/ هیچ دلیلی برای ساخت مسکن مهر با کیفیت پایین وجود ندارد/ از اقدامات سنتی در شهرهای جدید بپرهیزیم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همه پروژه‌های نیمه کاره در هشتگرد باید تعیین تکلیف شود و نباید شاهد جنگل آهن در این شهر جدید باشیم، گفت: هیچ دلیلی ندارد که مسکن مهر با کیفیت پایین ساخته شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در آیین افتتاح ۱۲۱۲ واحد مسکن مهر و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه شان ما شان خدمتگزاری است و هیچ شان دیگری جز این نداریم، اظهار داشت: کیفیت بخشی به زندگی مردم با ایجاد زیرساخت‌ها و تولید مسکن وظیفه مهم است که برعهده داریم و باید مجدانه آن را دنبال کنیم.

وی افزود: با رعایت همه استانداردها با کیفیت بخشی به افکار، تصمیمات و اقدامات عملی می‌توانیم خروجی داشته باشیم که به مردم نشاط بدهد و موجب ارتقای زندگی آنها باشد.

اسلامی با تاکید بر اینکه شهرهای جدید باید فارغ از دغدغه شهرهای سنتی باشند، گفت: هرچند از این تفکر دوره‌ای فاصله گرفته‌ایم اما باید در مقطعی عملکردمان را اصلاح کنیم و از اقدامات سنتی در شهرهای جدید بپرهیزیم و باید از تمام طرح‌هایی که موجب تشدید مخاطرات در شهرهای جدید می‌شود جلوگیری کنیم.

اسلامی ادامه داد: در شهرهای جدید تراکم کمتری باید ایجاد شود و محیط مطلوب‌تری برای مردم باید ایجاد کنیم. از احداث مساجد و مدرسه‌ها تشکر می‌کنم اما باید پارک، فضای سبز و مراکز تفریحی هم در شهرهای جدید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آقای صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به تازگی به جمع ما پیوسته است گفت: یکی از ماموریت‌های آقای صفدری شتاب به تولید مسکن است و باید در هشتگرد پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نباید در هشتگرد شاهد جنگل آهن باشیم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات تسهیل عبور و مرور برای معلولین است و متناسب با وضعیت این افراد باید ساخت و سازها انجام شود.

وی با اشاره به تکمیل متروی هشتگرد گفت: با توجه به اراده‌ای که وجود دارد طبق زمانبندی‌ای که پیمانکار اعلام کرده این پروژه به اتمام می‌رسد.

اسلامی ادامه داد: متروی هشتگرد اواسط تابستان ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد و از خط ۵ مترو می‌توانیم در مسیر هشتگرد، گلهشر، تهران مسافرگیری کرد و مردم هشتگرد تا چند ماه دیگر می‌توانند از مزیت‌های خط سریع‌السیر متروی تهران بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: موانع و مشکلات رفع شده است و تزریق نقدینگی باید با تدابیری انجام شود.

اسلامی ادامه داد: موضوع دیگر مهم در هشتگرد بحث تعاونی‌ها است که باید کیفیت در پروژه‌های تعاونی رعایت شود

وی تاکید کرد: هیچ دلیلی ندارد که مسکن مهر با کیفیت پایین ساخته شود.

وی تاکید کرد: مراکز بهداشتی و درمانی هم باید در هشتگرد ساخته شود و مردم برای زندگی در این منطقه هیچ کاستی‌ای نداشته باشند و در محیط متبوعی زندگی کنند.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا