بانک و بیمهطلا و ارز

پیش‌بینی بازار طلا در روزهای آینده

قیمت طلا و سکه امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافت؛ به طوریکه سکه‌ تمام طرح جدید، چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان داد و ستد شد و به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، احتمالا تقاضا در چند روز پایانی سال افزایش می‌یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، در حالی که روز گذشته، سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۶۱۷ هزار تومان بود، امروز این قیمت با افزایش ۶۳ هزار تومانی به چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید.

همچنین سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشت و سکه گرمی نیز ۸۶۵ هزار تومان بوده است که هر کدام در مقایسه با روز گذشته، شاهد افزایش قیمت بودند.

در این راستا ابراهیم محمدولی – رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران – گفت: قیمت طلا در بازار داخلی طی هفته گذشته نوسان داشت اما این نوسانات خیلی آزار دهنده نبود و گاهی کاهش و گاهی افزایش قیمت داشتیم. قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی هم در این هفته با نوسان روبرو بود و در حال حاضر هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۳۰۱ دلار است.

به گفته‌ی وی، اگرچه قیمت طلا نسبت به گذشته کمی کاهشی بوده، اما در روزهای اخیر درصد کمی افزایشی شده است. برای مثال در حالی که روز گذشته طلای ۱۸ عیار به ۴۰۵ هزار تومان هم رسیده بود، امروز قیمت آن به ۴۲۰ هزار تومان رسید. همچنین یک مثقال طلای ۱۷ عیار، یک میلیون و ۸۲۲ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار ۴۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار قیمت داشته است.

محمدولی با بیان اینکه بازار طلا از اول هفته تاکنون نسبت به هفته گذشته نوساناتی داشته اما چندان آزار دهنده والتهاب‌آور نبوده است، گفت: اگر سیاست اقتصادی که در بحث ارز بوده برای اینکه بتواند بازار را هدایت کند، ادامه یابد و به خوبی رخ دهد، طبیعتاً نباید التهابی داشت باشیم و طلا باید در همین رنج قیمت داد و ستد شود و در هفته پیش‌رو که هفته پایانی سال است آرامش در بازار وجود داشته باشد که مردم بتوانند به راحتی هر آنچه نیاز دارند خریداری کنند.

او درباره پیش‌بینی تقاضای طلا در روزهای پایانی سال اظهار کرد: مردم ما از گذشته سنت‌هایی داشتند، اینکه هر زمان در بازار آرامش است و فرصت دارند، خرید انجام دهند. البته ممکن است مثل تقاضا گذشته نباشد اما تقاضا در همه اصناف بازار درصدی افزایش پیدا کرده که طلا هم مستثنی از این قضیه نیست. با این وضعیت دادوستد بازار، اگر در بحث اقتصادی آرامش در بازار باشد، ممکن است تقاضا در چند روزی که تا پایان سال باقی مانده، نسبت به بقیه روزهای سال افزایش پیدا کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا