صنعت، معدن، تجارت

مقابله با تعطیلی تولیدی‌ها مهمترین اولویت دولت است

قم – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت این وزارتخانه جلوگیری از تعطیلی تولیدی‌ها و حمایت از این واحدهاست.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا رحمانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک وزارت خانه تولیدی است که بخش عده تولید کشور را برعهده دارد.

وی افزود: با اینکه در شرایط جدید کشور با رشد صنعت مواجه بوده اما دشمن برای زمین گیر کردن چرخه صنعت به تهاجم اقتصادی روی آورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کار صنعت گران در شرایط فعلی نوعی جهاد است، تصریح کرد: در کشور با ۸۵ هزار واحد تولیدی، ۱۰ هزار واحد معدنی و ۳ میلیون واحد صنفی وجود دارد که با تلاش شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به مردم کشور هستند.

وی با عنوان اینکه ۶۳ درصد اشتغال مولد در حوزه صنعت قرار دارد، گفت: ۳۷ درصد اشتغال کشور نیز به بخش جهاد کشاورزی اختصاص دارد و به تولید اهتمام دارند.

رحمانی بیان کرد: با توجه به نقش مؤثر صنعت در تولید ملی نمی‌شود از آن صرف نظر کرد که در این راستا می‌توان گفت تولید روی سایر بخش‌ها نیز مؤثر است و در صورتی که خدمات بر پایه تولید قرار بگیرد به خدمات مولد تبدیل می‌شود.

وی، مهم‌ترین برنامه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت پی گیری می‌کند را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: پی گیر هستیم که واحدهای تولیدی تعطیل نشوند و یا با مشکلات خاصی مواجه نشوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: نوسانات ارز و تحریم‌ها مشکلاتی را برای تولیدی‌ها به وجود آورده و در برخی اوقات آنها را برای تأمین مواد اولیه، نقل و انتقال پول، حمل و نقل و بار و … با چالش مواجه می‌کند اما تلاش جهادی و با انگیزه در وزارت صنعت، معدن و بخش خصوصی تولید کنندگان موجب شده با این مشکلات به صورت جدی مقابله کنند و تولید را پویا نگه دارند.

وی افزود: تولید فولاد و مس و برخی مواد اولیه صنایع با رشد خوبی مواجه بوده و حتی نسبت به سال گذشته نیز افزایش داشته است.

رحمانی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده است که سال آینده معدن و صادرات را اولویت قرار داده و تلاش می‌کنیم در زمینه تولید لوازم خانگی و پوشاک توسعه بیشتری داشته باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا