بورسبورس اوراقصوت

رشد ۶ هزار واحدی شاخص کل بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس بعد از هفته ها روند منفی، این هفته روندی مثبت داشت و نزدیک به شش هزار واحد رشد را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی حاجی وند در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام این خبر که شاخص کل بورس امروز یک هزار و ۲۰۰ واحد رشد کرد، افزود: از دلایل افزایش شاخص کل تعادل در بازار ارز طی چند روز گذشته بوده که سبب شده سرمایه گذاران در سهام شرکت ها با خاطری آسوده نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

وی اظهارداشت: بعد از هر روند منفی قیمت ها اصلاح می شود و به سطوح جذابی می رسد بنابراین سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در مقاطع مختلف پیدا می کنند که این مسئله عامل دیگری برای رشد شاخص کل بورس به شمار می رود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه به صورت سنتی در اسفند ماه مقداری فشار فروش بر بازار سرمایه حاکم است، ادامه داد: این فشار به دلیل فروش های اعتباری کارگزاران، برقراری آرامش در روابط آمریکا و چین و غیره است.

حاجی وند با بیان اینکه جدال آمریکا با چین در عرصه بین المللی به آرامش رسیده و این مسئله برای بازار کالایی در سطح جهان مسرت بخش است، گفت: به طور معمول محصولات شرکت های حاضر در بورس ایران کالا محور است و این مسئله برای شرکت های فولادی و شرکت های کالا محور خشنود کننده بوده و سبب رشد سهام این شرکت ها شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه تعادل در بازار جهانی نفت و رشد آن طی دو روز گذشته هم عامل دیگری بوده تا بازار سرمایه روند مثبتی را طی کند، افزود: وجود رکود در سایر بازارها نیز مزید بر علت شده است.
این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: جو و انتظار روانی مثبت سرمایه گذاران در بورس برای افزایش قیمت ها هم سبب شده تا هفته مثبی برای شاخص کل بورس در تالار شیبشه ای رقم بخورد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا