بانک و بیمهطلا و ارز

توصیه مهم به خریداران سکه و طلا در این روزها

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران: خرید سکه و طلا را از واحدهای مجوزدار که زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر فعالیت می‌کنند، انجام دهید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نادر بذرافشان در گفتگوی تلفنی گفت: بازار سکه و طلا در روزهای پایانی سال روند عادی خود را سپری می‌کند و با وجود پیش‌بینی‌ها مبنی برافزایش تقاضا در ارزآستانه نوروز این تقاضا در بازار کمتر از پیش‌بینی‌ها افزایش یافته است.
وی افزایش قیمت طلا را دلیل اصلی رکود در بازار طلا عنوان کرد و افزود: برخلاف برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت سکه و طلا به دلیل افزایش تقاضا در روزهای پایانی بازار روند طبیعی خود را سپری می‌کند و افزایش ناگهانی قیمت‌ها محتمل نیست.
این کارشناس صنعت طلا و جواهر در ادامه افزود: البته قیمت طلا به قیمت اونس جهانی و همچنین قیمت ارز بستگی دارد که امیدواریم با نظارت بیشتر بانک مرکزی بر بازار ارز و جلوگیری از نوسانات، همچنان شاهد ثبات در قیمت سکه و طلا باشیم.
دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه هم‌اکنون خریداران و متقاضیان در بازار بیشتر علاقمند به خرید سکه آن هم از نوع ربع و نیم هستند گفت: به مردم توصیه می‌کنیم حتما سکه‌های خود را از واحدهای مجاز خریداری کنند و مشخصات وکیوم سکه را با مشخصات مغازه مطابقت دهند و درصورت عدم تطابق پرس سکه با تابلو مغازه از خرید خودداری کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه سکه‌های غیربانکی در بازار زیاد شده است گفت: برای یک خرید مطمئن داشتن هولوگرام اتحادیه طلا و جواهر تهران برروی وکیوم سکه ضروری است و به مردم توصیه می‌کنیم حتما سکه‌هایی را خریداری کنند که هولوگرام اتحادیه برروی آن حک شده باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا