خودروصنعت، معدن، تجارت

ابتکار جالب تویوتا؛ فناوری ضدسرقت خودرو با گاز اشک‌آور

در اختراع جدید تویوتا، خودرو برای راننده بوی عطر خوش و برای سارق گاز اشک‌آور پخش می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت تویوتا با ثبت اختراع جدید خود، سروصدای زیادی به‌پا کرده است. اختراع جدید تویوتا چیزی نیست جز سیستم پخش بوی عطر دلخواه راننده. در این اختراع جدید که هفته گذشته توسط تویوتا ثبت شد، سیستم به‌صورت اتوماتیک کاربران مختلف خودرو را شناسایی می‌کند و بوی عطر مورد علاقه‌شان را در کابین پخش می‌کند. این سیستم با شناسایی تلفن همراه راننده یا سرنشین عمل می‌کند.

علاوه‌بر این هنگام ترک خودرو توسط سرنشینان هم بوی عطر در فضای کابین پخش خواهد شد. اما در این سیستم ویژگی دیگری هم وجود دارد که بیشتر از بوی خوش عطر جلب توجه کرده است. در این پتنت آمده که اگر تلاش غیر مجاز برای روشن کردن خودرو توسط سیستم پخش عطر کشف شود، در آن صورت گاز اشک‌آور در کابین پخش می‌شود تا سارقان را به دام بیاندازد. سایر خودروسازان تاکنون سیستم‌های پخش عطر مطبوع را معرفی کرده بودند اما این اولین باری است که یک خودروساز از این سیستم به‌عنوان یک سلاح استفاده می‌کند.

مالکیت خودرویی که هربار از آن پیاده می‌شوید، برایتان بوی عطر خوشی را منتشر می‌کند، بسیار هیجان‌انگیز است. اما در آن روی سکه، پخش گاز اشک آور در کابین هم می‌تواند ناخوش‌آیند و ترسناک باشد. سؤال‌هایی که اکنون پیش می آید این است که اگر خودرو در تشخیص مالک با سارق اشتباه کند چه می‌شود؟ یا اینکه اگر در هنگام تصادف گاز اشک آور موجود در سیستم به‌صورت ناگهانی در کابین پخش شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بدون شک تا هنگام انتشار بیانیه رسمی تویوتا در رابطه با این سیستم، این دست سوالات در ذهن علاقه‌مندان باقی خواهد ماند. ثبت این اختراع توسط تویوتا، قطعاً به‌معنی ساخت و عرضه کردن آن نیست. اما با درنظر گرفتن فرض معرفی آن، پخش بوی عطر دلخواه سرنشینان می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین آپشن‌های تویوتا تبدیل شود.

منبع
زومیت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا