خودروصنعت، معدن، تجارتعکس

خودرو خبرساز BMW در نمایشگاه ژنو +تصاویر

ب ام و سری ۷ در سال ۲۰۱۹ بسیار خبرساز بود و در طی مدت کوتاهی، شاهد معرفی نسخه های متعدد آن بودیم. جدید ترین نسخه از سری ۷ ب ام و، مدل ب ام و ۷۴۵ بود که به صورت تمام الکتریکی و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از دنده۶،  به گفته ب ام و، خریداران اروپایی ترجیح می دهند مدلهایی از سری هفت را داشته باشند که فاصله محوری کوتاه تری دارد، در حالی که آمریکایی ها و چینی ها، مدلهایی با فاصله بین دو محور بلندتر را می پسندند. ب ام و ۷۴۵ کوتاه ترین نسخه در بین محصولات سری هفت ب ام و، و خاص مشتریان اروپایی است.

ب ام و ۷۴۵ به کیت M مجهز بوده و یک سیستم پلاگین هیبریدی جالب توجه دارد. قدرت این خودرو، از یک موتور شش سیلندر خطی بنزینی تنفس طبیعی با قدرت ۲۸۶ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار بدست می آید که در حالت ترکیبی و نهایت قدرت خود، پیشرانه هیبریدی این خودرو می تواند ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. برد این خودرو در حالت تمام الکتریکی، بسته به پکیج امکانات و آپشن ها که مشتری سفارش میدهد، رقمی بین ۵۴ الی ۵۸ کیلومتر است و از ماه آینده در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

همچنین بخوانید

شتاب و حداکثر سرعت

ب ام و ۷۴۵ الکتریکی می تواند در ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مدل گران تر، که به سیستم xDrive ب ام و مجهز شده، شتابی ۵.۱ ثانیه ای دارد. سرعت هر دو مدل به صورت الکترونیکی به رقم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. باتری این خودرو که از نوع جدید موسوم به انرژی ناخالص است، بزرگتر بوده و ۱۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و به واسطه نوع قدرت دهی خود، عملکرد بهتری را نسبت به نسخه های قبلی فراهم می کند. ب ام و ۷۴۵ جدید می تواند تنها با تکیه بر باتری ها و موتور الکتریکی خود، به سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بزرگترین بازار این خودرو، ایالات متحده خواهد بود.

ب ام و 745

ب ام و 745

ب ام و 745

ب ام و 745

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا