بانک و بیمهطلا و ارز

رشد ۲درصدی قیمت سکه در یک هفته‌ اخیر

یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت‌: در هفته‌ای که گذشت قیمت سکه به طور متوسط دو درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، محمد کشتی‌آرای  در رابطه با روند قیمت‌گذاری و شرایط بازار طلا و سکه در یک هفته اخیر، اظهار کرد: در اوایل هفته گذشته قیمت جهانی طلا و ارز تا حدودی ثابت بوده است، اما رشد قیمت اونس و افزایش تقاضا برای ارز در دو روز پایانی هفته قیمت‌ها را تا حدودی افزایشی کرد.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه در دو روز پایانی هفته قیمت سکه تمام با رشد ۱۲۰ هزار تومانی روبرو شد، اظهار کرد: به طور متوسط در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه با دو درصد رشد همراه بوده و این در حالی است که میزان عرضه و تقاضا به خوبی یکدیگر را پوشش داده و تعادل نسبی در داد و ستد ایجاد کرده است.

کشتی‌آرای یادآور شد: میزان حباب سکه در هفته‌ای که گذشت تغییری نداشته است و با توجه به قیمت‌ها، حباب سکه در حدود ۴۵۰ هزار تومان بوده است و این در حالی است که با توجه به قیمت جهانی طلا و ارز، طلا بدون حباب قیمتی در بازار ارزش‌گذاری شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان میزان تقاضا برای سکه‌های خرد بیشتر از دیگر انواع سکه است؟ بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت نیز تقاضای سکه‌های خرد بیشتر از سکه‌های درشت بوده و این در حالی است که حبابی برای سکه‌های ریز آن چنان وجود ندارد و این مساله نشان دهنده تناسب عرضه و تقاضا در این نوع سکه‌ها است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا