امور زیربناییراه و ساختمان

توجه به نظرات فعالان ساختمان در تصویب قانون

 

نائب رئیس اول صنف مشاوران املاک گفت: برای تصویب قانون در عرصه مسکن و ساختمان باید نظرات فعالان این عرصه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسام عقبایی در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه عدم توجه به نظرات اهالی حوزه ساختمان سازی سبب شده قانون پیش فروش ساختمانی اجرایی و عملیاتی نشود، افزود: این قانون در سال ۸۸ تصویب و آئین نامه اجرایی آن در سال ۹۳ نوشته شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه امکان اجرایی شدن قانون مدنظر وجود نداشت بنابراین از سوی خانه ملت دوباره مورد بازنگری قرار گرفته است، اظهارداشت: نظرات انبوه سازان و نهادهایی مانند شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی، مشاوران املاک و سایر نهادهای مرتبط با حوزه ساختمان از سوی اهالی خانه ملت اخذ شده اما نتیجه قانون که چقدر می تواند کاربردی باشد هنوز مشخص نیست.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اول صنف مشاوران املاک با اعلام این مطلب که در سال ۸۸ نظرات انبوه سازان، شهرداری ها و سایر نهادهای مرتبط با ساختمان سازی در تصویب قانون پیش فروش ساختمان لحاظ نشده است، ادامه داد: اصلی ترین تغییرات در این قانون مربوط به شناسنامه فنی ساختمان است.

وی با اعلام این مطلب که شناسنامه فنی در قانون پیش فروش ساختمان تعریف نشده بود، گفت: متولی صدور شناسنامه فنی ساختمان در قانون مربوطه مشخص نبوده همین مسئله سبب شده اجرای آن در دفاتر ثبت اسناد عملیاتی نشود و سردرگمی مردم را به همراه داشته باشد.

عقبایی افزود: در صورتی که قوانین تضمین کننده منافع طرفین در قانون پیش فروش ساختمان مورد توجه واقع نشود می تواند یک تهدید برای متعاملان باشد از سوی دیگر نیز با در نظر گرفته شدن همه جوانب فرصتی مغتنم برای دو طرف معامله به وجود می آید.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: انجام اصلاحاتی در زمینه منافع سازندگان و خریداران و توجه به شناسنامه فنی در بازنگری قانون پیش فروش ساختمان از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مدنظر قرار گرفته است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا