بانک و بیمهبیمه

رمز “ملت” در پیشتازی قبولی اتکایی

سال کهنه کم‌کم دارد خودش را برای نو شدن آماده کند. بهار می‌آید و با آمدنش طنین صدای امید و شادی می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بیمـه مـلت، در سـالی که گذشت نشان داد با اتکا به درایت و توان‌مندی مجموعه مدیران و کارکنان خود و با عمل به تعهدات در قبال بیمه‌گزاران می‌تواند فراز و نشیب‌ها را پشت سربگذارد.

مسلماً همین درایت و همکاری مجموعه “ملت” بود که باعث شد این شرکت بار دیگر مجوز اتکایی را دریافت کند.
تمدید مجوز قبولی اتکایی بیمه “ملت” برای چهاردهمین سال متوالی نشان داد که این مجموعه نه در حرف و شعار، بلکه در آمار، با قرار گرفتن در بالاترین سطح توانگری مالی در سال‌های متمادی و همچنین بهره‌گیری از مدرن‌ترین نرم‌افزارهای داخلی و نیروی انسانی متعهد و متخصص، توانست این مجوز را از نهاد ناظر دریافت کند.

اما سوال این‌جاست که شرکت‌های بیمه چه روندی را برای دریافت این مجوز طی می‌کنند و آیا با وجود شرایط تحریم، منطقی است که تعداد بیمه‌گران اتکایی افزایش یابد؟
برای پاسخ به این سوال باید به چند نکته اشاره کرد:

اولا باید بر هدف اصلی بیمه‌های اتکایی متمرکز شد، بیمه اتکایی به معنی توزیع ریسک جهت ارائه پوشش مناسب توسط بیمه‌گران اتکایی در هنگام وقوع خسارت به بیمه‌گر اولیه است، لذا اخذ مجوز توسط شرکت‌های بیمه کوچک و بزرگ فعال در صنعت بیمه، منجر به تجمیع ریسک بیمه‌ای در داخل کشور خواهد شد که در صورت وقوع حوادث بزرگ می‌تواند فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر به بار بیاورد.

در ثانی با تشدید تحریم‌ها و نبود قطعات و امکانات تعمیر و بازسازی پروژه‌های بزرگ (هوایی، دریایی و…) احتمال بروز خسارات بیمه‌ای در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت لذا تنها شرکتهایی که منابع کافی، نیروی انسانی متخصص و با تجربه در اختیار دارند صلاحیت اخذ مجوز قبولی را خواهند داشت. زیرا مشاوره آنها نیز تا حد زیادی در جلوگیری از بروز خسارات مفید خواهد بود.
همچنین باید به این نکته تاکید کرد که صنعت بیمه وظیفه گستراندن چتر آرامش و امنیت در جامعه را بر عهده دارد و تنها راه رسیدن به این مقصود، افزایش سطح توانگری شرکت‌های بیمه، رعایت آیین‌نامه‌های شورای‌عالی بیمه و نظارت دقیق و سخت‌گیرانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی است که امیدواریم همچون قبل حامی تمامی بیمه‌گزاران و بیمه‌گران باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا