بورسبورس اوراق

نمایشگاه بورس فرصتی برای توسعه فرهنگ بازارپایه بودن در کشور است

رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی:

 

در سال جاری شاهد رشد قابل توجه اندازه بازار بودیم و طبیعتا افزایش عمق بازار، کاهش ریسک سرمایه گذاری، تنوع بخشی به محصولات، کاهش هزینه های معاملاتی و توسعه ابزارهای نوین در بازار سرمایه در مجموع کارنامه ۹۷ بازار سرمایه را مثبت کرده و در این بین عملکرد مدیران و ارکان بازار سرمایه در سال ۹۷ شایسته تقدیر است .

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اسلامی بیدگلی، رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی در خصوص بازار ۹۷ و عوامل تأثیرگذار بر آن اظهار داشت: اقدامات مثبت در بازار سرمایه نشان از مدیریت بهتر و یکپارچگی در مدیریت بازار سرمایه دارد و به نظر می رسد با این عملکرد ، می توان نوید سال بهتری را در بازار سرمایه در سال آتی داد.

وی در خصوص اقدامات سال ۹۷ گفت: یکی از اقدامات شایسته ای که در سال ۹۷ انجام شد کاهش قابل توجه هزینه های معاملاتی بود. کاهش این قبیل هزینه ها به توسعه بازار کمک شایانی می کند و موجب افزایش سرعت گردش سهام در بازار خواهد شد. افزایش قدرت نقدشوندگی یکی دیگر از مزیت های این اقدامات است که موجب افزایش عمق به بازار می شود.

اسلامی بیدگلی در ادامه بیان داشت: از طرف دیگر توسعه ابزارهای مشتقه در بازار سرمایه یکی دیگر از اقدامات توسعه ای سال ۹۷ بود. طبیعتا حوزه ابزارهای مشتقه در سال های گذشته به دلایل بسیاری حوزه ناموفقی بوده است که در دو سال گذشته گام های شایسته ای در زمینه ارتقاء این ابزارها برداشته شده که همه این اتفاق ها نشان از پویایی بدنه بازار سرمایه است.

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی با مقایسه ای بین سه صنعت بانک، پول و بازار سرمایه خاطرنشان ساخت: اگر حجم تحولات بازار سرمایه و مشکلاتی که در روند توسعه بازار سرمایه اتفاق افتاده را با بازار پول و بیمه مقایسه کنیم نشان دهنده این است که بازار سرمایه پویایی بیشتری نسبت به دو بازار دیگر داشته است.

وی با اشاره به بزرگترین رویداد مالی سال ۹۸ بیان داشت: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگترین رویداد مالی سال ۹۸ رسالت هایی را برای ارکان بازار سرمایه ترسیم کرده است که یکی از آن ها فرهنگ سازی برای حرکت به سمت بازارپایه بودن است.

اسلامی بیدگلی افزود: برگزاری نشست، همایش، نمایشگاه ها همه و همه ابزارهایی هستند که به توسعه فرهنگ بازارپایگی کمک شایسته ای می کنند و به این ترتیب موجب افزایش فهم بازار سرمایه از پس اندازهای مردمی خواهد شد. این رویداد مالی به عنوان یک سنت چند ساله ابزاری برای تحقق این اهداف است.

وی در پایان متذکر شد: امیدوارم در نمایشگاه سال جدید نیز ارکان بازار سرمایه همانند سال های گذشته بتوانند اهداف خود را محقق کرده و برای جذب سرمایه گذاران جدید با درجات ریسک گریزی متفاوت گامی ویژه بردارند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا