امور زیربناییبانکراه و ساختمان

افزایش میزان وام مسکن در سال ۹۸ مشروط به تامین منابع بانک

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن افزایش میزان وام مسکن در سال ۹۸ را منوط بر تامین منابع توسط بانک دانست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدحسن مرادی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن در برنامه روز از نو گفت: سیاست و تصمیم گیری برای افزایش حتمی مقدار وام مسکن در سال ۹۸ اتخاذ نشده ولی اگر در چهار چوب سیاست های اعتباری بانک تامین منابع شود ، این میزان افزایش خواهد یافت.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن در مورد وام های پرداختی توسط این بانک گفت: تسهیلات بانک مسکن با ۲ نوع دسته بندی پرداخت میشود . در نوع اول مشتریان با سپرده گذاری یکساله از تسهیلات این بانک بهره مند می شوند که میزان این تسهیلات در تهران ۸۰ میلیون تومان ، در مراکز استانها و شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان می باشد.

وی ادامه داد : در تسهیلات نوع دوم مشتریان راه کوتاهتر و پر هزینه تر را میتوانند انتخاب نمایند که با مراجعه به بازار و تهیه اوراق ممتاز و تحویل به بانک، تسهیلات خود را دریافت میکنند که میزان این تسهیلات در تهران ۶۰ میلیون تومان ، در مراکز استانها و شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ میلیون تومان و در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان می باشد.

همچنین بخوانید

مرادی گفت: با مراجعه زوج ها به طور همزمان با یک پلاک در هر دو نوع تسهیلات قادر خواهند بود سقف وام دو برابری را دریافت نمایند.

وی میزان سود را در صندوق برای بافت فرسوده ۸ درصد و در داخل بافت فرسوده ۶ درصد اعلام کرد.

وی شرایط وام پرداخت را مشروط به معرفی ضامن برای افراد با درآمد غیر ثابت لازم دانست و افزود : مشتریانی که درآمد ثابت داشته باشند، با ارائه گواهی کسر از حقوق اقدام به دریافت تسهیلات می نمایند ولی مشتریانی که درآمد ثابت ندارند بنا بر احتیاط باید ضامن معرفی نمایند.

محمد حسن مرادی در خصوص بالا بودن سود تسهیلات بانک مسکن را در مقایسه با بانک های دیگر گفت: تسهیلات مسکن به مدت طولانی بین ۱۰ تا ۲۰ ساله تقسیط میشود از اینرو مبلغ سود دریافتی ۲ برابر تسهیلات محاسبه میشود در حالی که مدت زمان بازپرداخت تسهیلات سایر بانک ها بسیار کوتاه تر است.

وی در پایان افزود: فرمولی که بانک مسکن برای سود تسهیلات اجرایی میکند توسط بانک مرکزی طراحی و اعلام شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا