امور زیربناییراه و ساختمان

ساخت و عرضه مسکن را متناسب با توان خریداران افزایش می‌دهیم/نیاز به ۱۰۰ رام قطار جدید داریم/هیچ شرکتی اجازه فروش بلیت بیشتر از نرخ اعلام شده را ندارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیت هواپیما و قطار در نوروز ۹۸ افزایش نمی‌یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: مجوز افزایش ۱۵ درصدی برای ظرفیت پروازهای داخلی و خارجی در تعطیلات عید ۹۸ صادر شده است.

وی نبود سامانه فروش بلیت و نداشتن نقدینگی را از مهمترین علت‌های فروش چارتری بلیت هواپیما دانست و گفت: شرکت های هواپیمایی تا اول بهمن فرصت داشتند تا سامانه های فروششان را ایجاد کنند.

اسلامی افزود: بر اساس دستور بانک مرکزی، بانک های عامل وظیفه تأمین نقدینگی شرکت های هواپیمایی برای سرمایه در گردش این شرکت ها را به عهده دارند.

وی گفت: سقف قیمت‌های مجاز برای بلیت پروازها مشخص و به شرکت های هواپیمایی اعلام شده است و هیچ شرکتی اجازه فروش بلیت بیشتر از نرخ اعلام شده را ندارد.

اسلامی افزود: بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر برخورد مناسب با شرکت های هواپیمایی که تأخیر در پرواز داشته باشند صورت می گیرد.

وی گفت: ۱۶ شرکت هواپیمایی کشور برای توسعه ناوگانشان همواره در پی تأمین هواپیماهای جدید هستند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نخستین بار ستاد نوروزی در این وزارتخانه برای مدیریت سفرهای نوروزی تشکیل شده است.

اسلامی گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد که در ۵۰ درصد آنها حادثه رخ داده و منجر به تلفات شده است.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری برای ایمن تر شدن نقاط حادثه خیز اقدام به ساخت ۸۰۰ کیلومتر باند دوم در این راه‌ها شده که ۳۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و ۳۰۰ کیلومتر دیگر تا چند روز دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

اسلامی گفت: برای کنترل بیشتر در نقاط حادثه خیز امسال ۲۰ هزار تابلوی علایم آشکارسازی در این نقاط نصب شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: به منظور ایجاد اصلاحات سیستمی، فرهنگ سازی و نظارت بر سفرها نخستین بار نهاد ایمنی ملی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد می شود.

اسلامی گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در نوروز ۹۸ اقدام به جا به جایی مسافران می کنند.

وی افزود: در سال ۹۷ کرمانشاه، ارومیه و رشت به شبکه ریلی کشور ملحق شد.

اسلامی گفت: برای بهبود خدمات ریلی به مردم نیاز به ۱۰۰ رام قطار جدید داریم.

او با بیان اینکه قیمت بلیت قطار در نوروز ۹۸ افزایش نیافته است افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی اقدام به افزایش ۱۵ درصدی عرضه صندلی در سفرهای نوروزی کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق امضای سند احداث راه آهن شلمچه ــ بصره را از جمله دستاوردهای این سفر دانست و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به ساخت پل بر روی اروندرود و احداث ۳۲ کیلومتر راه آهن در عراق است که امیدواریم در ۲ سال و نیم آینده خط آهن شلمچه به بصره به بهره برداری برسد.

اسلامی افزود: پایانه جدید مسافری قشم برای سفرهای دریایی یکشنبه افتتاح می‌شود.

وی گفت: ۸۰ فروند شناور مسافران نوروزی را از بندر عباس جا به جا می کنند و در روز امسال از شناورهای جدید استفاده خواهد شد.

اسلامی افزود: از روز یکشنبه پیش بینی‌های سه روزه سازمان هواشناسی از وضعیت هوای استان‌ها به صورت پیامکی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست دولت افزایش تولید مسکن با ارائه مشوق‌های مختلف از جمله عرضه زمین، اعطای تسهیلات به سازندگان با قابلیت واگذاری به خریداران، تسهیل مجوزها برای ساخت و ساز و دادن کارت اعتباری مصالح به سازندگان است.

اسلامی افزود: در تلاشیم تا ساخت و عرضه مسکن را متناسب با توان خریداران افزایش دهیم.

وی گفت: در چند ماه اخیر ۷۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرک های اطراف تهران تکمیل و به مردم تحویل شد و تا شب عید ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر در قالب این طرح به مردم تحویل داده خواهد شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا