بورسبورس اوراق

سازمان بورس با افزایش ۱۶۷ درصدی سرمایه «غمهرا» از محل سود انباشته موافقت کرد

افزایش سرمایه گروه تولیدی مهرام از ۳.۵ میلیارد تومان به ۹.۴ میلیارد تومان و به میزان ۱۶۷ درصد مورد موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  این افزایش سرمایه مهرام از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی مالی انجام خواهد شد.

بر همین اساس نهاد ناظر بازار سرمایه اعلام کرد: «در راستای اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت گروه تولیدی مهرام (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه از نظر این سازمان بلامانع است.»

این در حالی است که هیات مدیره مهرام پیشنهاد افزایش سرمایه ۶۱۴ درصدی از دو محل محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته را تصویب کرده بود که سازمان بورس تنها با افزایش سرمایه ۱۶۷ درصدی از محل سود انباشته موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «غمهرا»، حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز(۲۵ اسفندماه) امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از سازمان بورس خواهد بود.

 

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا