بورسبورس اوراق

شفاف سازی «غشان» در خصوص یک رویداد/ رای دیوان عدالت اداری به نفع شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان

رای دیوان عدالت اداری به نفع شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان صادر شد. بر این اساس شرکت می‌تواند از ملک خواجه ربیع به صورت تجاری بهره برداری کند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان که در بازار سهام با نماد «غشان» مورد داد و ستد قرار می‌گیرد، روز گذشته به ارائه توضیحات در تارنمای کدال پرداخت. در این شفاف سازی که در مورد اعتراض شرکت به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بود، «غشان» اعلام کرد که رای نهایی دادگاه به نفع این شرکت بوده و تجاری بودن ملک خیابان خواجه ربیع شهر مشهد با وضع موجود محرز شده است.

همچنین بخوانید

در متن شفاف سازی این شرکت آمده است که شهردارای منطقه دو مشهد کاربری مصوب ملک این شرکت واقع در خیابان خواجه ربیع را مسکونی اعلام کرده بود. بر این اساس شهرداری امکان استفاده به صورت تجاری را به دلیل مغایرت با طرح های تفضیلی غیرممکن دانسته و رای به تعطیلی محل داده بود. به دنبال این حکم و متعاقب شکایت شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان نزد دیوان عدالت اداری رای دیوان به نفع این شرکت صادر و حکم به تعطیلی محل ابطال شد. با توجه به رای دیوان عدالت اداری ادامه بهره برداری تجاری از ملک مذکور بلامانع بوده و شهرداری منطقه دو مشهد حق تعطیلی محل را نخواهد داشت.

در این شفاف سازی که به استناد ماده دو مکرر سه دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و ارواق بهادار انجام می‌شود، شرکت اعلام کرده است که یربنای ملک مذکور به متراژ ۴ هزار و ۳۹۴ متر مربع است که پس از کسر سهم شهرداری از بابت عقب نشینی به متراژ نهایی ۳ و هزار ۳۷۵ متر مربع کاهش یافته است. .شایان ذکر آنکه با توجه به خرید ملک فوق الذکر در دهه ۴۰ شمسی و انعکاس ارزش دفتری ان به بهای تاریخی ثبت شده به هنگام خرید، انتظار می‌رود که ملک یاد شده در حال حاضر ارزش کاملا متفاوت داشته باشد. گفتنی است ارزش دفتری این دارایی در سال خرید ۱۳۵ هزار تومان بوده است و از آنجایی که  در حال حاضر موقعیت جغرافیایی آن کاملا تغییر کرده برای ارزش گذاری نیازمند کارشناسی مجدد است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا