امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای طرح کلان مدیرت جامع آبخیز داری در سال ۹۸

 

رئیس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری از اجرایی شدن بزرگترین طرح مدیریت جامع آب خیزداری کشور در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کامران پور مقدم رئیس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیرداری کشور در گفتگو با برنامه خوشه چین گفت: این طرح به منظور همگرایی و هم سویی بین دستگاه های دولتی و ذینفع برای مدیریت اکوسیستم جنگلی طراحی شده که اعتبارات آن از محل صندوق توسعه کشور در اختیار سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیرداری کشور قرارگرفته است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

پور مقدم در خصوص وضعیت فعلی جنگل ها و توازن آن با محیط زیست گفت: شاخص واحدی برای توازن وضعیت فعلی جنگل ها با محیط زیست وجود ندارد ولی متاسفانه در برخی از نقاط بدون ارزیابی زیست محیطی اقداماتی صورت میگیرد که اثر سوءیی بر روی اکوسیستم وارد می کنند.

رئیس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری در مورد اقدامات بازسازی این سازمان در خصوص جنگل های تخریب شده گفت: گاهی بر اثر بی تدبیری آسیب به بخشی از جنگل وارد می¬شود و هرچند که از لحاظ کمی احیا و بازسازی می شود ولی از نظر کیفی این ضرر قابل جبران نیست.

وی در ادامه گفت: جنگل ها دارای اکو سیستم طبیعی و گونه های گیاهی و زیستی متنوعی هستند که با تخریب آنها احیای این موارد غیر قابل جبران خواهد بود.

وی در توضیح وضعیت منابع طبیعی کشورگفت : ایران دارای ۳/۱۴ میلیون هکتارجنگل است که از این جهت طرح صیانت از جنگل ها در دستور کار است . همچنین ما دارای۳۰ میلیون هکتار بیابان هستیم که اکوسیستم منحصر به فردی از نظر جذب گردشگری و توسعه انرژی های نوین دارد . مراتع ما با پوششی از گیاهان مختلف در صنعت دارو سازی و درمانی میتواند ظرفیت بالایی داشته باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا