صنعت، معدن، تجارت

نانوایی‌ها بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص دادند

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگات و تولیدکنندگان گفت: در بهمن ماه سال جاری، جمعاً ۱۹ هزار و ۹۸۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرام میراخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، اظهار داشت: موفق بودن در برخورد با تخلفات صنفی و کنترل و رصد هر چه بهتر بازار، مرهون ارتباط مستمر مردم با این سامانه است و مردمی سازی نظارت را اصلی مهم برای موفقیت سازمان دانست.

وی با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده در بهمن ماه سال جاری نسبت به شکایات و عملکرد سازمان حمایت در ماه گذشته، گفت: در بهمن ماه سال جاری، جمعاً ۱۹ هزار و ۹۸۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۶۵ درصد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۵ درصد باقیمانده نیاز به کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.

میراخورلو با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور، ۸۵ درصد در بخش کالا و۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را بر اساس نوع خدمات به خود اختصاص داده اند. و نیز گران فروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارشهای دریافتی قرار گرفته است.

این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند، ۳۹۶ فقره با برآورد ارزش بیش از ۷۳ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه، تلاش شده نتایج بررسی شکایات به شاکیان در اولین فرصت و در کوتاه‌ترین زمان اعلام گردد؛ یادآور شد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی می‌پردازند و در تهران نیز با استقرار ۷ منطقه پس از دریافت شکایات در کمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارائه گزارش اقدام می‌نمایند.

میراخورلو یکی از رسالت‌های مهم سازمان حمایت را ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه از طریق بازرسی و نظارت بر تمامی واحدهای عمده و خرده فروش و تسریع در رسیدگی به تخلفات و فرهنگ سازی و گسترش نظارت‌های مردمی عنوان کرد و گفت: بر این اساس شهروندان محترم می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا