صنعتصنعت، معدن، تجارت

افزایش درخواست جواز تاسیس و سرمایه گذاری صنعتی

بررسی جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت در دوره ۹ ماهه امسال ( منتهی به آذر) نشان می دهد، تعداد ۱۶ هزار و ۶۹۴ فقره جواز تاسیس با پیش بینی اشتغال ۳۹۳ هزار و ۴۵۵ نفر صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تعداد جوازهای تاسیس با میزان سرمایه گذاری ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال پیش بینی شد.

مقایسه ارقام مزبور نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۸.۹ درصدی از نظر تعداد و ۸۹.۱ درصدی از نظر سرمایه گذاری و ۲۴.۳ درصد از نظر اشتغال را نشان می دهد.

رضا رحمانی پارسال به عنوان قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید اعلام کرد: میانگین زمان صدور جواز تأسیس در سال ۱۳۹۵ به ۶.۷ روز رسید، اما این رقم در سال ۹۶ به ۵.۴ روز دست یافتیم، درحالی که هدف پیش بینی شده دوره ۱۰ روزه برای صدور جواز تاسیس بود.

وزارت صنعت در سال ۹۶ برای راه‌اندازی ۶ هزار طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد هدف گذاری کرده بود که راه اندازی ۶ هزار طرح در برنامه جای گرفت.

راه اندازی ماهانه ۵۰۰ طرح از ابتدای سال ۹۶ پیش بینی شد و به شکل میانگین ۵۰۰ واحد ماهانه در سراسر کشور افتتاح شد.

وزارت صنعت در قالب طرح رونق تولید به عنوان یکی از ۴۴ تکلیف خود در چارچوب برنامه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از منابع بانک‌ها در سال ۹۵ قرار بود به میزان ۱۶ هزار میلیارد تومان به منظور رونق تولید برخوردار شود که تا پایان اسفند ۱۳۹۵ حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب شد و این میزان تسهیلات برای نزدیک به ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد بود.

برپایه عملکرد ۹ ماهه ۹۷ بیشترین تعداد جواز تاسیس صادر شده برای استانهای سمنان و خراسان رضوی محقق شد که به ترتیب یکهزار و ۳۳۸ و یکهزار و ۲۶۱ فقره صادر شده است.

همچنین جنوب کرمان و کهگیلویه و بویر احمد به ترتیب با ۷۰ و ۹۹ فقره جواز تاسیس کمترین سهم را در این زمینه بین استانهای مختلف کشور به خود اختصاص دادند.

 

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا