امور زیربناییراه و ساختمان

امروز اولین کشتی کانتینری در اسکله جزیره نگین پهلو می‌‌‌گیرد/ افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت کانتینری بندر بوشهر

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح یک پست اسکله در بندر بوشهر تاکید کرد: این اسکله ظرفیت کانتینری بندر بوشهر را تا ۵۰ درصد افزایش می‌‌‌‌دهد و ظرفیت بندر بوشهر را از ۴۰۰ هزار TEU به ۶۰۰ هزار TEU می‌‌‌رساند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه آغاز عملیات لایروبی بندر بوشهر گفت: حجم این لایروبی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب است که با هدف تعمق کانال داخلی و خارجی تا عمق منفی ۱۰.۸ متر نسبت به تراز CD جهت تردد کشتی‌‌‌‌های ۳۰ هزار تنی انجام می‌‌‌شود.

وی ادامه داد: ارزش اجرای این پروژه که توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد، ۱۷۸ میلیارد تومان است و در ۱۰ ماه انجام این پروژه به اتمام می‌‌‌‌رسد.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بهترین اقدامی که در بندر بوشهر انجام شده توسعه پس کرانه‌‌‌‌های آن در جزیره نگین است که با توسعه پس کرانه‌‌‌‌ها قدرت پهلوگیری کشتی‌‌‌‌ها در این بندر افزایش می‌‌‌‌یابد، اظهار داشت: تمام این عملیات با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است که منجر به پشتیبانی صنایع دریایی در بندر بوشهر می‌‌‌‌شود.

اسلامی درباره تکمیل پروژه راه‌‌‌آهن بوشهر تصریح کرد: یکی از برنامه‌‌‌های دولت اتصال بندر بوشهر و بوشهر به راه‌‌‌آهن است که کلنگ آن هم به زمین خورده و پیمانکار مشغول به اجرای پروژه است.

وی افزود: این پروژه بدون وقفه در حال اجرا است تا بتوانیم ظرفیت خطوط ریلی را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح یک پست اسکله در بندر بوشهر خاطرنشان کرد: این اسکله ظرفیت کانتینری بندر بوشهر را تا ۵۰ درصد افزایش می‌‌‌‌دهد و ظرفیت بندر بوشهر را از ۴۰۰ هزار TEU به ۶۰۰ هزار TEU می‌‌‌رساند.

اسلامی با بیان اینکه جاده دسترسی به بندر کمک می‌‌‌‌کند تا عملکرد بندر بوشهر افزایش پیدا کند، ابراز داشت: یکی از مشکلات بنادر کشورمان از جمله بندر بوشهر فقدان پس‌‌‌کرانه‌‌‌ها است که با توسعه پس‌‌‌کرانه می‌‌‌توان انبارداری و فرآوری را در بنادر افزایش داد تا از این طریق قدرت بارگیری رشد پیدا کند که این منجر به رشد و ماندگاری کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای مرتبط با ترانزیت‌‌‌ها می‌‌‌شود.

وی اضافه کرد: کلنگ این پروژه را رییس‌‌‌جمهور سال ۹۳ زده بود که امروز شاهد بهره‌‌‌برداری آن هستیم.

این عضو دولت دوازدهم در مراسم بهره‌‌‌برداری از اسکله کانتینری ۵۰ هزار تنی در جزیره نگین بیان کرد: امروز اولین کشتی کانتینری در این اسکله پهلو می‌‌‌گیرد و خوشبختانه پس از چهار سال این پروژه به افتتاح رسید.

اسلامی درباره گران‌‌فروشی بلیت هواپیما یادآور شد: مردم قیمت بلیت هواپیما را از سایت ارزیابی کنند اگر از ماکسیم قیمت‌‌‌ها بالاتر بود، خریداری نکند و اگر خریداری کرده بودند، اطلاع با آن سایت یا آژانس برخورد قانونی شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا