صنعت، معدن، تجارت

ایجاد خط سبز برای تسهیل واردات مواد اولیه

 

سرپرست دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت از ایجاد خط سبز برای تسهیل واردات مواد اولیه و واسطه ای مورد نیاز بخش تولید در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید مهدی نیازی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی با توجه به شرایط اقتصادی پیشرو و ضرورت واردات مواد اولیه و واسطه ای مورد نیاز بخش تولید بین سه دستگاه از قبیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک تصمیم گیری شد که خط سبز و ویژه ای برای واردات مواداولیه در این سه دستگاه ایجاد تا متقاضیان واردات این گونه مواد بتوانند بدون تشریفات اداری و در سریعترین زمان ممکن عملیات تجاری خود را انجام دهند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: قرار بر اینکه تسهیل واردات مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید از محل ارز حاصل از صادرات تامین شود.

سرپرست دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ارز در نظام تجاری کشورچند نرخی شد و به تبع تقاضا برای نرخ ارز دولتی یا همان ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و نرخ ارز سامانه نیما به شدت افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: وقتی تقاضا بالا و تامین دچار مسئله می شود طبق قاعده اولویت بندی ها و بررسی ها نیز باید بیشتر شود.

نیازی اظهارداشت: اگر شرایط ارزی و تجاری کشور مناسب بود برخی از این قواعد و مقررات اداری هم نیازی نبود.

وی گفت: شرایط سال گذشته نظام تجاری و ارزی کشور با شرایط امسال بطور کامل متفاوت است.

سرپرست دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سخت گیری های که امسال برای اولویت بندی کالاها انجام می شد طبق قاعده چنین شرایطی در سال گذشته نبود.

وی در ادامه یادآورشد: این موارد متناسب با شرایط روز تصمیم گیری تا ارزی که در اختیار کشور است به نحو احسن اولویت بندی و مصرف شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا