امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حراج گوشت‌های وارداتی، به دستور شورای تامین هرمزگان انجام شد

یک مقام آگاه در گمرک ایران گفت: تحویل گوشت های وارداتی دپو شده در گمرک شهید رجایی به سازمان اموال تملیکی و حراج آنها ، با دستور استاندار و شورای تامین استان هرمزگان انجام شده است.

همچنین بخوانید

یک مقام آگاه در گمرک ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اینکه چرا گوشت‌های وارداتی که مشکل تخصیص ارز داشته اند، بعنوان اموال تملیکی تحویل سازمان اموال تملیکی شده است، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد نیاز از سوی بانک مرکزی ایران برای این کالاها تأمین شده اما به دلیل مشکلات انتقال ارز، پول به دست فروشنده نرسیده است و با توجه به اینکه اگر کالایی بیش از ۲ ماه در گمرک و مناطق آزاد و ویژه بماند خود به خود مشمول قانون متروکه می‌شود این گوشت‌ها نیز مشمول قانون اموال متروکه شدند.

وی که خواست نامش در گزارش ذکر نشود، افزود: اما سازمان اموال تملیکی این کالاها را تحویل نگرفت و اعلام کرد که این گوشت‌ها مورد نیاز جامعه و مردم است و نباید مشمول اموال تملیکی شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با توجه به اینکه پول این محموله‌ها به فروشنده خارجی تحویل نشده است، فروش این گوشت‌ها موجب بی اعتباری کشور می‌شود.

وی افزود: با همه این ملاحظات، استاندار هرمزگان دستور داد که این محموله‌ها باید حراج شوند و به تبع آن، شورای تأمین استان نیز دستور داد این گوشت‌ها به سازمان اموال تملیکی تحویل گردد و به حراج گذاشته شود؛ با توجه به اینکه هیچ دستگاهی نمی‌تواند با شورای تأمین استان مخالفت کند، از این دستور تبعیت و این اقدام انجام شد.

وی تاکید کرد: متأسفانه این تصمیم شورای تأمین استان هرمزگان، موجب می‌شود که دیگر خارجی‌ها به ما جنس نفروشند؛ مصادره و حراج کالایی که هنوز پولش پرداخت نشده و متعلق به فروشنده خارجی است، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی تعداد محموله‌های حراج شده را ۷۰ کانتیتر اعلام کرد. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا