بین الملل

سهام آسیایی رشد کرد/افزایش تقاضا برای اوراق قرضه

سهام آسیایی در معاملات امروز با امید به این که فدرال‌رزرو در اجلاس سیاست‌گذاری این هفته خود نرخ بهره را افزایش ندهد، رشد کرد و تقاضا برای اوراق قرضه بالا رفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با امید به اینکه فدرال‌رزرو در اجلاس سیاست‌گذاری این هفته خود نرخ بهره را افزایش ندهد، سهام آسیایی رشد کرد و تقاضا برای اوراق قرضه بالا رفت.

داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های سهام اروپا، معاملات امروز خود را با رشد آغاز کرده‌اند؛ داکس آلمان و کاک فرانسه ۰.۱۵ درصد رشد کردند، درحالی‌که فوتسی انگلیس ۰.۵۹ درصد بالا آمد. شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا هم ۰.۲۴ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۶۲ درصد رشد کرد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، در خارج از ژاپن ۰.۶ درصد بالا آمد.

در بازارهای چین، کامپوزیت شانگهای و سی‌اس‌آی ۳۰۰ به ترتیب، ۲.۴۷ درصد و۱.۶ درصد جهش کردند. شاخص هنگ‌کنگ هم ۱.۳۷ درصد به ارزش خود افزود.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۶ درصد رشد کرد، درحالی‌که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۵ درصد بالا آمد.

اِی‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ و داوجونز، هردو ۰.۵ درصد در ساعات آسیایی رشد کردند.

طبق آن‌چه به گوش می‌رسد در جلسه این هفته فدرال‌رزرو، بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی خود از نرخ بهره را کاهش خواهد داد و اعلام خواهد کرد که امسال نرخ بهره مقدار کمی افزایش میابد و یا اصلاً بالا نخواهد رفت.

همچنین انتظار می‌رود جزئیات بیشتری در مورد توقف برنامه کاهش دارایی‌های اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا، که در حال حاضر ۳.۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود، منتشر شود.

در بازار ارز، شاخص دلار که هفته گذشته ۰.۷ درصد از ارزش خود را از دست داده بود، امروز در نرخ ۹۶.۴۹۸ واحد ثابت ماند.

یورو که نسبت به افت‌های اخیر خود بهبود یافته، در نرخ ۱.۱۳۳۳ دلار باقی ماند و پوند انگلیس هم در نرخ ۱.۳۲۸۹ دلار، بدون تغییر بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا