بین الملل

تمدید توافق کاهش تولید اوپک تا پایان ۲۰۱۹ ضروری است

عربستان سعودی اعلام کرد که هنوز اوپک برای متوازن کردن بازارهای نفت، کار زیادی در پیش دارد و علی‌رغم تحریم‌های سخت آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا، ذخایر انبارهای جهان در حال رشد هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، عربستان سعودی اعلام کرد که هنوز اوپک برای متوازن کردن بازارهای نفت، کار زیادی در پیش دارد و علی‌رغم تحریم‌های سخت آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا، ذخایر انبارهای جهان در حال رشد هستند. این گفته‌ها اشاره به این دارد که ممکن است لازم باشد توافق کاهش تولیدات اوپک تا پایان ۲۰۱۹ تمدید شود.

روسیه هم که هم‌گام با اوپک تولید نفت خود را کاهش داده است، اعلام کرد که کاهش تولیدات حداقل تا ماه جون پابرجا خواهد ماند تا گام‌های بعدی واشنگتن برای کاهش تولیدات نفت ایران و ونزوئلا شفاف‌تر شود.

در ماه‌های اخیر، آمریکا در حالی صادرات نفت خود را به شدت افزایش داده که با وضع تحریم‌هایی سخت بر ایران و ونزوئلا، صادرات آنها به بازارهای جهانی را با کاهش روبرو کرده است.

سیاست‌های واشنگتن سطح جدیدی از نامعینی‌ها را برای اوپک به همراه آورده است و این سازمان را در پیش‌بینی توازن عرضه و تقاضای جهانی با مشکل روبرو کرده است.

وزیر انرژی سعودی، خالد الفالح، گفت: ارزیابی من این است که هنوز مقداری کار باقی‌مانده پیش‌روی ما قرار دارد… ما هنوز شاهد رشد ذخایر انبارهای نفت هستیم… ما تا ماه جون قطعاً باید در همین مسیر باقی بمانیم.

درحالی که برخی از وزیران نفت اوپک در باکو، پایتخت آذربایجان، قبل از اجلاس کمیته نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک، دیدار می‌کردند، گفت: ما می‌خواهیم آماده این باشیم که به ارزیابی عرضه و تقاضا ادامه دهیم و در نیمه دوم سال، آن‌چه را که لازم باشد برای بازارها انجام دهیم.

وزیر انرژی روسیه هم با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا کار را برای برنامه‌ریزی‌های مسکو و اوپک سخت کرده است گفت: این تحریم‌ها گرایشاتی منفی در بازارها به وجود آورده‌اند و تصویر عرضه و تقاضا را کاملاً بر هم زده‌اند. این تحریم‌ها برای کمک به فروش کالاهای کشوری که خود تحریم‌ها را وضع کرده است، به وجود آمده‌اند و وضعیتی نامشخص ایجاد کرده‌اند.

نواک در مورد کاهش تولیدات روسیه هم گفت که روسیه در حال حاضر به پایبندی کامل به توافق نزدیک شده است و ۱۴۰ هزار بشکه در روز از تولید خود می‌کاهد.

وزیر انرژی سعودی هم تصریح کرد که صادرات نفت سعودی در ماه آوریل و مارچ، کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا