صنعت، معدن، تجارت

بخشی از اختیارات وزارت صمت به استانها واگذار می شود

قزوین- مشاور وزیر و مسئول امور هماهنگی استان های وزارت صمت گفت: با تفویض اختیار در خصوص ثبت سفارش و ارز به استانها زمینه تسهیل در امور صادرکنندگان وتولیدکنندگان فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور ایرج موفق مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صمت، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان ضمن تقدیر از خدمات ۵ ساله علی پرزحمت رئیس سابق، سعید نبیل به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین معرفی شد.

ایرج موفق در این مراسم اظهار داشت: باید پذیرفت در چند سال اخیر بخش تولید و صنعت از مشکلات زیادی در رنج بوده و برای کاهش مشکلات هم راهکاری مختلفی از سوی دولت با کمک بخش خصوصی اتخاذ شده است تا از شرایط عبور کنیم.

وی اضافه کرد: برای تسهیل در امور تولیدکننده و صادرکنندگان، وزیر صنعت بخشی از اختیارات را به استان‌ها تفویض کردند تا موجب روانی امور شود.

موفق بیان کرد: در ثبت سفارش و نوسان قیمت ارز و تأمین مواد اولیه مشکلات زیادی داشتیم که خوشبختانه با تفویض اختیار به استان‌ها امروز ثبت سفارش و ارز به استان‌ها واگذار شده است.

مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صمت یادآور شد: با این تفویض اختیار هر کس در استان‌ها درخواست می‌دهد و دستورالعمل تولید و اشتغال و تسهیلات نوسازی تجهیزات هم ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: استان قزوین در صنعت جایگاه خوبی دارد و حدود ۴.۶ درصد صنایع کشور در این استان مستقر شده و ۴ هزار پروانه صنعتی هم صادر شده است.

موفق اضافه کرد: استان قزوین بیش از ۱۸۰۰ جواز تأسیس دارد که ۴۲۰ جواز بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توانسته‌اید در سال جاری با همه مشکلات صادرات خود را تا دوبرابر برسانید که ارزشمند است.

وی بیان کرد: در سازمان توسعه تجارت برای استان سهم ۴۵۰ میلیون دلاری در صادرات پیش بینی شد که تاکنون به ۸۵۰ دلار رسیده و دو برابر شده است.

موفق از تدوین سند راهبردی نساجی کشور خبر داد و اظهار داشت: با سیاست‌های اجرا شده خوشبختانه محدودیت سقف و سابقه در ثبت سفارش برداشته شده که می‌تواند برای صادرکنندگان راضی کننده باشد.

بخش معدن نیازمند توجه بیشتر است

مشاور وزیر صمت اضافه کرد: بخش معدن در قزوین با داشتن شش گروه ماده معدنی و بیش از ۲۰۰ معدن فعال و ارزش افزوده‌ای که این بخش می‌تواند ایجاد کند نیازمند توجه بیشتر است که امیدواریم در مدیریت جدید به آن عمل شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های استان یادآور شد: کسب رتبه اول در رفع موانع تولید و رتبه چهارم در دریافت تسهیلات از موفقیت‌های این استان است که باید مورد تقدیر قرار گیرد.

مشاور وزیر صنعت در ادامه ضمن تشکر از خدمات ۵ ساله پرزحمت رئیس سابق، از رئیس جدید این سازمان به عنوان فردی از جنس صنعت یادکرد و گفت: آقای نبیل فردی بومی و صنعتی است که امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت‌ها این حوزه را بخوبی مدیریت کند.

در ادامه ضمن تقدیر از خدمات ۵ ساله علی پرزحمت رئیس سابق، سعید نبیل به عنوان رئیس جدید سازمان صمت استان قزوین معرفی شد.

 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا