خودروصنعت، معدن، تجارت

بخشی از واردات خودرو به کشور آزادسازی می‌شود

مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف جلوگیری از افزایش و رشد قیمت، بخشی از واردات خودرو به کشور آزادسازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، ایرج موفق عصر دوشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت:آزادسازی بخشی از واردات خودرو به کشور با تعرفه پایین یکی از سیاست های وزارتخانه در سال ۹۸ است که هم اکنون در مرحله رایزنی با سازمان گمرک و طرح در هیات دولت قرار دارد.
این مسئول با اشاره به اهداف این سیاست، اضافه کرد: جلوگیری از افزایش و رشد قیمت خودروهای داخلی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان از جمله اهداف این طرح است.
موفق در بخش دیگری از سخنان خود گفت:تا پایان سال ۹۷ ، ۸۵ هزار واحد تولیدی جواز بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده اند که نشان دهنده فعالیت های اقتصادی و صنعتی در کشور علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان است.

**محدودیت سقف ثبت سفارش کالا برداشته شده است
مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در سخنانی در مراسم معارفه رئیس سازمان صمت قزوین گفت: محدودیت سقف و سابقه ثبت سفارش کالا برداشته است و تولیدکنندگان و واردکنندگان می توانند نیازمندی های خود را با واردات تامین کنند.
موفق افزود: حمایت از صنایع و تولیدکنندگان در دستور کار دولت قرار دارد و در این راستا گام های بلندی برداشته شده است.
موفق گفت: به عنوان مثال تسهیلات تبصره ۱۸ با بهره ۱۲ و ۱۴ درصد برای سال آینده ابلاغ شده است و فعالان اقتصادی می توانند با دریافت آنها برای توسعه و پیشرفت صنایع اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی های صنعتی استان قزوین گفت: حدود چهار هزار پروانه صنعتی معادل ۴.۶ درصد صنعت کشور در استان قزوین مستقر هستند و باید با تدابیر مناسب زمینه بهره برداری بهتر از آنها را فراهم کرد.
موفق با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ جواز تاسیس واحد صنعتی در استان صادر شده است، گفت: ۴۲۰ واحد تولیدی استان بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که نشان دهنده وضعیت بسیار مطلوب توسعه صنایع در قزوین است.
این مسئول خاطرنشان کرد: میزان صادرات استان قزوین در سال جاری حدود ۴۵۰ میلیون دلار پیش بینی شده بود که با تلاش های صورت گرفته تاکنون به ۸۵۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
وی یادآور شد: استان قزوین دارای ۲۰۰ معدن و شش گروه معدنی است به همین دلیل ارزش افزوده بالایی را در استان شاهد هستیم.
در این مراسم سعید نبیل به عنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین معرفی شد و از زحمات علی پرزحمت در این سمت تجلیل به عمل آمد.

همچنین بخوانید

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا