بین الملل

سهام بوئینگ ۳ درصد دیگر هم سقوط کرد/دستور بازرسی ایمنی بوئینگ۷۳۷

پس از این‌که گزارش چند روزنامه، سوالات دیگری در مورد روند دریافت مجوز ایمنی جت‌های ۷۳۷ مکس، آن هم قبل از دو سقوط مرگبار اخیر، مطرح کردند، سهام بوئینگ ۳ درصد سقوط کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، پس از این‌که گزارش چند روزنامه، سوالات دیگری در مورد روند دریافت مجوز ایمنی جت‌های ۷۳۷ مکس، آن هم قبل از دو سقوط مرگبار اخیر، مطرح کردند، سهام بوئینگ با باز شدن معاملات وال‌استریت در روز دوشنبه، ۳ درصد سقوط کرد.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که وزارت حمل‌ونقل آمریکا در حال بازرسی نحوه صدور تاییدیه برای هواپیمای ۷۳۷ مکس و به ویژه سیستم ضد افت نیروی بالا برنده (ام‌سی‌ای‌اس) آن، می‌باشد.

سیاتل تایمز، در گزارش جداگانه‌ای نوشت که تحلیل‌های ایمنی بوئینگ از سیستم کنترل پرواز جدید آن که به نام ام‌سی‌ای‌اس (سیستم تقویت خصوصیات مانور) می‌باشد، دارای خطاهای حیاتی‌ای می‌باشد که از جمله آنها کمتر محاسبه شدن قدرت بوده است.

این روزنامه همچنین اضافه می‌کند که ادره هوانوردی فدرال آمریکا (اف‌ای‌ای) در مورد هواپیماهای ۷۳۷ مکس از پروسه استاندارد استفاده کرده است، درحالی که باید بازرسی‌های اضافی‌ای انجام می‌شد.

ریچارد سفران، از مؤسسه تحقیقاتی باکینگهام، می‌گوید: از این به بعد بوئینگ با بازرسی‌هایی بیشتر از آن‌چه قبلاً دیده است، روبرو خواهد شد.

سربازرس وزارت حمل‌ونقل آمریکا هر گونه ایرادی که در پروسه اعطای مجوز ایمنی به بوئینگ ۷۳۷، توسط مدیریت اداره هوانوردی فدرال، وجود داشته باشد، را کشف خواهد کرد.

سفران گفت: اف‌ای‌ای برای هر خطایی که در اعطای مجوز به بوئینگ و مشارکت در تأیید سیستم ام‌سی‌ای‌اس داشته باشد، با دادگاه روبرو خواهد شد.

سهام بوئینگ از لحظه سقوط هواپیما در ۱۰ مارچ که به مرگ ۱۵۷ سرنشین منجر شد، تا امروز بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده و حدود ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را به باد داده بود.

قیمت هر سهم بوئینگ در ابتدای معاملات امروز وال‌استریت (آغاز امشب به وقت تهران) ۳ درصد سقوط کرد و به ۳۶۸.۲۱ دلار رسید و شاخص داوجونز را پایین کشید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا