امور زیربناییتعاون و اشتغال

ادامه مذاکره برای دستمزد«سایر سطوح مزدی»/تعیین مزد به صورت ترکیبی

پس از توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای تعیین «دستمزد حداقلی بگیران»، اکنون با گذشت بیش از یازده ساعت از شورای عالی کار، میزان دستمزد سایر سطوح مزدی در حال بررسی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در نشست دویست و هشتاد و دومین شورای عالی کار که از ساعت ۱۶ در وزارت کار برگزار شد، بعد از گذشت حدود ۹ ساعت چانه زنی، در حدود ساعت ۱ بامداد دستمزد کارگران حداقلی بگیر یعنی کارگرانی که برای سال اول وارد بازار کار می‌شوند از یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان در سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان افزایش یافت که با احتساب حق مسکن و بن کارگری، دریافتی یک کارگر مجرد یا متأهل بدون فرزند برای سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و حداقل دریافتی یک کارگر متأهل دارای یک فرزند حدود ۲ میلیون خواهد بود.

اما پس از توافق برای دستمزد حداقلی بگیران، از حدود دو ساعت پیش بررسی دستمزد کارگران با سابقه که تحت عنوان «سایر سطوح مزدی» شناخته می‌شوند، آغاز شده است تا با گذشت بیش از ۱۱ ساعت از نشست شورای عالی کار، همچنان این جلسه ادامه داشته باشد.

بر اساس پیشنهاداتی که در خصوص سایر سطوح مزدی از سوی نمایندگان کارگری و کارفرمایی ارائه می‌شود، تعیین دستمزد این گروه از کارگران به صورت ترکیبی از درصد و رقم ریالی ثابت است.

اکنون (۳:۳۰ بامداد) نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص میزان درصد و رقم ثابت در حال رایزنی و چانه زنی هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا