بورسبورس اوراق

افزایش سرمایه «ومعادن» به تایید سازمان بورس رسید

مجوز افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران صادر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  روز گذسته تارنمای کدال میزبان خبر تایید افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) بود. بر این اساس، شرکت اعلام کرد که در راستای اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مورد تایید سازمان بورس و لورلق بهادار قرار گرفته است. مطابق با آنچه که سازمان بورس اعلام کرده است رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده است. از این رو افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

به دنبال این مجوز که از تاریخ صدور تا ۶۰ روز قابلیت اجرا خواهد داشت، «ومعادن» سرمایه خود را به میزان ۶۲۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داد.

این به آن معناست که سرمایه ثبت شده شرکت از میزان سه هزار و ۴۱۱ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان به ۴۰ هزار و ۳۱ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایه که از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران انجام خواهد شد، شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم به تعداد سهام این شرکت خواهد افزود.

هدف از انجام افزایش سرمایه شرکت توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) بازپرداخت خرید اقساطی ۴۰ درصد از سهام مدیریتی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (سهامی عام) از بانک سپه و تأمین سرمایه در گردش اقدام به تأمین مالی از طریق آورده نقدی سهامداران عنوان شده است. با این تملیک، علاوه بر کسب در آمد، به صورت غیر مستقیم در شرکتهای زیر مجموعه این شرکت، قدرت کنترل و تصمیم گیری در اختیار شرکت قرار می‌گیرد. در صورت عدم تأمین مالی از این طریق، منابع داخلی شرکت تکافوی پرداخت اقساط را نخواهد داشت و شرکت از منافع آتی این تملیک محروم خواهد شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا