بانکبانک و بیمه

نقش بی‌بدیل بانک کشاورزی در توسعه ظرفیت های تولیدی و اشتغال کشور

نقش بانک کشاورزی در توسعه ظرفیت های تولیدی و اشتغال کشور موثر و غیرقابل انکار است و به گفته رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک، عملکرد بانک در این زمینه بی بدیل و مایه مباهات است .

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی روز دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ درآیین سپاس از کارکنان و مدیران این بانک ،  بااعلام مطلب فوق افزود : طرح های متعددی که در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است مصداق عملکرد بانک در بخش کشاورزی است.

 وی در تشریح شرایط امروز بانک کشاورزی و نقش آن در پیشبرد برنامه های کشور، به موفقیت های به دست آمده در حوزه تجهیز منابع اشاره و خاطرنشان کرد : در سال جاری حدود ۲۰۴ هزار میلیارد ریال منابع جدید افزایش یافت.

 خدارحمی افزود: به پشتوانه این تجهیز منابع، توانستیم اعتبارات بخش کشاورزی را افزایش دهیم به طوری که مانده تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دوبرابر افزایش داشته است.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب این طرح پرداخت شده است .

خدا رحمی با بیان این که بخش کشاورزی توانسته است با تولید محصولات غذایی و ایجاد امنیت غذایی، بخش مهمی از دسیسه های دشمنان را خنثی کند تصریح کرد: بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدارروستایی، بیشترین حمایت را از بخش کشاورزی کرده است.

 وی در تشریح عملکرد این بانک در سایر بخش ها به عملکرد موفق در زمینه واگذاری اموال مازاد و شرکت ها اشاره کرد و افزود : یکی از شرکت های تابعه در بورس پذیرفته شده و در مرحله عرضه اولیه قرار دارد  و سومین مرحله مزایده شرکت کشت و صنعت کارون  نیز در شرف برگزاری است.

خدارحمی به عملکرد حوزه فناوری اطلاعات این بانک نیز اشاره و خاطرنشان کرد : تمام فعالیت ها و اقدامات برای توسعه سامانه ها و بهبود امکانات و ارائه خدمات با موفقیت انجام شده است.

 وی ابتکارات حوزه تجهیز منابع در شرایط رقابتی نظام بانکی را برشمرد و افزود: در چنین شرایطی ضمن رعایت چارچوب ها و ضوابط و مقررات ، سهم بانک کشاورزی با حداقل هزینه ها افزایش یافت .

مدیرعامل بانک کشاورزی پیشتازی در کاهش نرخ سود ها و تلاش برای کاهش هزینه تمام شده پول را از دیگر اقدامات حوزه تجهیز منابع برشمرد و تصریح کرد: بانک کشاورزی جزو ۳ بانکی بود که  به تصریح بانک مرکزی، نرخ‌های سود شورای پول و اعتبار را رعایت کرد و رشد منابع ما نیز با رعایت این اصل توام بوده است .

وی افزود: از آغاز سال جاری جریان مثبت و ایده‌آل در تمام ابعاد برای رسیدن به اهداف در زمینه استحکام مالی، عملکردی و سلامت مالی در بانک کشاورزی حاکم بوده است.

 مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر ضرورت تسریع پیگیری درخواست های مشتریان ، حرکت در مسیر گره‌گشایی از مشکلات مردم و رونق شکوفایی اقتصادی کشور را مایه مباهات برای کارکنان این بانک دانست.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارش عملکرد بانک کشاورزی در سال گذشته، به اجرای موفق طرح های بخش کشاورزی از جمله رشد ۳ برابری تولید میگو و ایجاد ظرفیت های صادراتی آن و توسعه چشمگیر کیفیت و کمیت محصولات گلخانه ای اشاره کرد و افزود: این موفقیت ها با به کار بردن دانش ، فناوری و منابع مالی و کمک های بانک کشاورزی در سراسر کشور حاصل شده است .

خدارحمی در پایان سخنان خود ضمن اظهار خرسندی از عملکرد بانک  در سال گذشته، شکرگزاری برای توفیق کسب شده ، قدردانی از کوشش ها و مساعی مدیران و کارکنان این بانک و تأکید بر تلاش مضاعف برای توسعه تولید و بهره برداری از همه امکانات و مواهب در سال آتی، تصریح کرد: در شرایط سخت کنونی و پس از پیمان شکنی و بدعهدی های دشمنان ایران ، باید دست به دست هم دهیم تا آثار این سختی ها کم شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا