امور زیربناییراه و ساختمان

ایرلاین ماهان و ایران ایرتور بابت گرانفروشی جریمه شدند / حداکثر هزینه هر ساعت پرواز ۴۵۰ هزار تومان است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو ایرلاین ایران ایرتور و ماهان از سوی تعزیرات بابت گرانفروشی جریمه شده‌اند گفت: هزینه هر ساعت پرواز ۴۵۰ هزار تومان است که در روزهای غیر پیک به ۱۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه مهرآباد در آستانه سفرهای نوروزی با بیان اینکه هر ایرلاین برای یک مسیر مشخص سقف قیمتی دارد اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما نباید از سقف اعلام شده ایرلاین ها بالاتر باشد و از آن عبور کند.

وی با اشاره به برخورد با ایرلاین های گرانفروش اظهار داشت: تاکنون دو ایرلاین ایران ایرتور و ماهان از سوی تعزیرات بابت گرانفروشی جریمه شدند.

وی ادامه داد: ما ایرلاین های متخلف را به سازمان تعزیرات معرفی می کنیم، البته تعزیرات به صورت آنلاین قیمت بلیت هواپیما را بررسی می کند و با متخلفان برخوردهای لازم صورت می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر ایرلاینی متخلف شناخته شود پول مردم که بابت بلیت هواپیما هزینه شده برگردانده می شود .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه قیمت بلیت هواپیما تهران – مشهد با نرخ ۹۰۰ هزار تومان آیا واقعی است و در آن گرانفروشی وجود ندارد گفت: هزینه هر ساعت پرواز چیزی حدود ۴۵۰ هزار تومان است که در حال حاضر ۱۱۰ هزار تومان به فروش می رسد اما سقف قیمتی هر سقف پرواز ساعت ۴۵۰ هزار تومان در ایام پیک است.

عابدزاده ادامه داد: قیمت ها شناور هستند و در زمان غیر پیک که تقاضای کمتری وجود دارد قیمت بلیت هواپیما هم کاهش پیدا می کند و در زمانی که درخواست زیاد است براساس عرضه و تقاضا قیمت هم بالا می رود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره فروش بلیت چارتری اظهار داشت: تنها مقاصد کیش ، قشم و مناطق نفت خیز جزو پروازهای چارتری هستند و مسیر دیگری نمی تواند شامل فروش بلیت چارتر شود.

وی ادامه داد: نباید بلیت مشهد چارتری به فروش برسد اما اگر به صورت چارتری فروخته شد باید در چارچوب سقف قیمت های ایرلاین ها باشد.

وی درپاسخ به این سوال که مدت زمان بررسی شکایت از ایرلاین چقدر زمان می برد اظهار داشت: ما شرکت متخلف را به سازمان تعزیرات معرفی می کنیم و این پروسه در سازمان تعزیرات طی می شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا