ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هوش مصنوعی چین دنیا را خواهد بلعید!

بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که روند سبقت گرفتن چین از آمریکا در زمینه هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، در حال رخ دادن است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چند ماه پیش بود که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری با انتشار گزارشی اعلام کرده بودند که متخصصان هوش مصنوعی در چین با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت رو به جلو هستند به گونه‌ای که روند پیشرفت این کشور در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بسیار سریع‌تر و بهتر از ایالات متحده آمریکا پیش خواهد رفت به گونه‌ای که در سال‌های آینده تفاوت فاحشی میان این دو کشور در این صنعت به وجود خواهد آمد.

آنها همچنین عنوان کرده بودند که سرعت پیشرفت و تکامل هوش مصنوعی در چین به گونه‌ای رقم خواهد خورد و از آمریکا پیشی خواهد گرفت که دیگر این کشور بزرگ که همواره در صدر تکنولوژی‌های جدید و منحصربفرد در جهان قرار داشته و همیشه مدعی عنوان نخستین و برترین فناوری‌های روز جهان به شمار می‌رفته است، هرگز به گرد پای آن نیز نخواهد رسید.

همچنین بخوانید

حالا در تازه‌ترین برآوردهای خود، بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ میلادی توسط چین به تکامل خواهد رسید و ایالات متحده آمریکا احتمالاً برای همیشه از آن عقب خواهد افتاد.

این گزارش که در نتیجه یک تحقیق و پژوهش جدید منتشر شده است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری و تمرکز ویژه‌ای که بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشور جهان در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی گذاشته است، در حال ثمره دادن است و حاصل تلاش متخصصان و بخش‌های کوچک و بزرگ چینی در این زمینه نیز در یک دهه آینده مشهود و ملموس خواهد بود.

بر اساس گزارش مجله فوربس، این تحلیلگران همچنین برآورد و اعلام کرده‌اند که فناوری هوش مصنوعی چین در سال‌های آتی بدون شک دنیا را خواهد بلعید و از تمامی کشورهای پیشرفته‌ای که میزبان فناوری‌های نوین در جهان هستند، پیشی خواهد گرفت و رتبه نخست را در این زمینه همچون بسیاری دیگر از حوزه‌های دانش و فناوری، به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا