انرژی

کاهش قیمت نفت در واکنش به دورنمای اقتصادی تیره

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تأثیر نگرانی‌ها پیرامون رشد اقتصادی و تیره شدن دورنمای رشد مصرف سوخت، کاهش یافت اما کاهش تولید اوپک پلاس، افت قیمت‌ها را محدود کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش، به ۶۷.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. برنت روز سه شنبه به مرز ۶۸.۲۰ دلار صعود کرده بود که بالاترین حد از ۱۶ نوامبر بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه کاهش یافت و به ۵۸.۹۲ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز گذشته تا مرز ۵۹.۵۷ دلار پیش رفته بود که بالاترین رکورد از ۱۲ نوامبر بود.

همچنین بخوانید

تحلیلگران می‌گویند کندی اقتصادی به زودی به مصرف سوخت لطمه خواهد زد. لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر شرکت کارگزاری FXTM در این باره گفت: نگرانی‌های مربوط به رشد اقتصاد جهانی و تداوم دغدغه‌ها نسبت به عرضه بیش از حد، موانعی را برای نفت ایجاد کرده است.

نظرسنجی تامسون رویترز/INSEAD نشان داد اعتماد تجاری آسیا در سه ماهه نخست سال میلادی جاری تحت تأثیر اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، نزدیک به پایین‌ترین حد در سه سال اخیر ماند.

این افت در حالی روی داده که قیمت‌های نفت در سه ماهه نخست سال میلادی جاری تحت تأثیر توافق کاهش تولید میان کشورهای اوپک و غیراوپک معروف به اوپک پلاس، بیش از یک چهارم رشد کرده‌اند. این گروه عرضه خود را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده است. همچنین تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا نیز از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است اما معامله گران می‌گویند روند رشد قیمت‌ها ممکن است به دلیل رشد تولید آمریکا، محدود شود.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به حدود ۱۲ میلیون بشکه در روز صعود کرده و آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرده است. آمار هفتگی تولید و ذخایر نفت آمریکا روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا