انرژی

پیک تقاضا برای نفت تا ۱۵ سال دیگر

ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی انرژی مستقل جهان است، پیش بینی کرد تقاضا برای نفت تا ۱۵ سال دیگر به پیک خود خواهد رسید و به گروهی پیوست که درباره ضرورت آماده شدن صنعت انرژی برای گرایش به سوی سوخت‌های پاک‌تر هشدار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول اظهار کرد: اگر چه جهان آماده نیست بدون ضربه خوردن رشد اقتصادی، به سوی انرژی تجدیدپذیر حرکت کند اما نقطه انعکاس واضحی پیش رو قرار دارد.

هاردی گفت: ما انتظار داریم که تقاضا برای نفت تا ۱۵ سال آینده و با وجود افزایش فروش خودروهای برقی، رشد کند اما پس از این مدت، رشد تقاضا برای نفت متأثر خواهد شد.

همچنین بخوانید

ویتول یکی از شرکت‌هایی بوده که ارزش چند میلیارد دلاری این شرکت بر پایه رشد سریع تقاضا برای نفت در دو دهه گذشته بود و از این رو اذعان این شرکت به این که پیک تقاضا برای نفت به زودی فرا می‌رسد، قابل توجه است.

این پیش‌بینی که همزمان با اعلام حجم تجارت ویتول در سال ۲۰۱۸ اعلام شد، در شرایطی مطرح می‌شود که میان شرکت‌های نفتی در خصوص این که آیا سیاست‌های محیط زیستی و اقدامات برای محدود کردن تغییرات جوی، رشد مصرف نفت را محدود خواهد کرد، اختلاف نظر وجود دارد.

ویتول اعلام کرد ۷.۴ میلیون بشکه در روز نفت و محصولات نفتی در سال میلادی گذشته معامله کرده که اندکی بیشتر از ۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ است.

این حجم از تجارت گویای اهمیت این شرکت در بازار جهانی ۱۰۰ میلیون بشکه در روز نفت است. حجم تجارت جهانی روزانه ویتول برای تأمین مجموع مصرف فرانسه، آلمان و اسپانیا کافی است.

مدیرعامل ویتول اظهار کرد که این شرکت تمرکز خود را روی سوخت‌های پاک‌تر افزایش داده و سرگرم بررسی فناوری‌های جدید است.

درآمد خالص این شرکت در نیمه دوم سال تا دسامبر حدود ۷۵۰ میلیون دلار در مقایسه با ۲۵۰ میلیون دلار در شش ماه نخست سال ۲۰۱۸ بود که صنعت انرژی با شرایط بازار نامساعدی روبرو شده بود.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه، ویتول برای کل سال درآمد خالص ۱.۷ میلیارد دلار را ثبت کرد که شامل ۲۰۰ میلیون دلاری ضرری که از نوسانات ارزی متحمل شده بود، نبود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا