امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کاهش قیمت سیب زمینی و پیاز در هفته آینده/مشکلی در تولید نداریم

مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت سیب زمینی و پیاز در هفته آینده کاهش می‌یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی حسین اصغری، مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بارندگی‌های روزهای اخیر در استان‌های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی مانند پیاز و سیب زمین و خیار را با مشکل مواجه کرده و پیش بینی می‌شود طی هفته آینده و با از سر گیری برداشت و حمل قیمت‌ها متعادل شود و با کاهش همراه باشد.

وی افزود: متأسفانه هر ساله در ایام نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تأثیر منفی بر بازارعرضه محصولات سبزی و صیفی که عمدتاً فساد پذیر هستند بر جای می‌گذارد.

وی گفت: میزان تولید سیب زمینی در کشور ۵ میلیون در سال است همچنین تولید پیاز به ۲.۲ میلیون تن، گوجه فرنگی ۶میلیون تن و خیار به ۳ میلیون در سال می‌رسد که نسبت به سال گذشته رشد یافته است.

اصغری با اشاره با اینکه در تولید محصولات سبزی و صیفی هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است، خاطر نشان ساخت: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان‌های عمدتاً جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام، کرمانشاه و گلستان نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوبی تأمین می‌شود.

وی گفت: افزایش صادرات محصولات سبزی و صیفی و نیز ورود کشورهای متقاضی جدید از جمله مسائلی است که باید برای مدیریت ان ساز کار مناسب و ویژه ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا