امور زیربناییراه و ساختمان

۱۴۴ فروند هواپیما در خدمت مسافران نوروزی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان با ۱۴۴ فروند هواپیما و ۲۲ هزار و ۶۰۶ صندلی پرواز آماده ارائه خدمات به مسافران درسفرهای نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا جعفرزاده در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه ایام پیک پرواز نوروزی امسال از ۲۵ اسفندماه ۹۷ آغاز و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه دارد، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون ۲۱ هزار و ۲۴۴ مجوز پرواز صادر کرده است.

وی اظهارداشت: برای اینکه بتوان بلیت هواپیمای بیشتری به صورت سیستمی در اختیار متقاضیان سفرهای بخش هوایی قرار گیرد تا به امروز یک هزار و ۷۲۶ پرواز فوق العاده داخلی وخارجی صادر شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از این تعداد پرواز فوق العاده برای مسیرهای بین المللی ۹۱۱ مجوز و همچنین در مسیرهای داخلی ۸۱۵ مجوز صادر شده است.

وی افزود: این سازمان آمادگی دارد جهت انجام پروازهای فوق العاده نوروزی با رعایت اصول ایمنی و توان شرکت ها براساس درخواست شرکت های هواپیمایی مجوز پرواز در مسیرهای زیارتی و سیاحتی صادر کند.

جعفرزاده در ادامه از انجام دو هزار و ۱۵۳ پرواز نوروزی تا بیست و هفتم اسفندماه سال جاری در کشور خبرداد و اظهارداشت: از این تعداد یک هزار و ۵۷۳ پرواز داخلی و ۵۸۰ پرواز بین المللی از فرودگاه های کشور صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه بیان داشت: بطورکلی در بازرسی‌های مستمر کارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان از ۱۲۰ دفاتر خدمات مسافرت هوایی مواردی از جمله عدم توجه به الزامات و دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری محرز و به لغو مجوز چهار دفتر و تعلیق ۳۳ دفتر خدمات مسافرت هوایی در تهران منجر شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به مسافران توصیه کرد برای خرید بلیت از طریق منابع معتبر اعم از دفاتر و سایت های دارای مجوز اقدام و نرخ های مورد ارائه را با دامنه نرخ های مندرج در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی مطابقت و هرگونه افزایش قیمت و تخطی را از طریق سایت سازمان به نشانی www.cao.ir گزارش دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا