انرژی

شرط پالایشگاه‌های ژاپنی برای ادامه واردات نفت ایران

رئیس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد: پالایشگاه‌های ژاپنی در صورتی به واردات نفت ایران پس از آوریل ادامه خواهند داد که توکیو معافیت جدیدی از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تاکاشی تسوکیوکا، رئیس انجمن نفت ژاپن اظهار کرد که معتقد است دولت سرگرم مذاکره با آمریکا برای دریافت چنین معافیتی است و انجمن نفت ژاپن از این اقدام حمایت می‌کند.

پالایشگاه‌های ژاپنی از دولت این کشور خواسته‌اند برای دریافت معافیت مجدد از تحریم‌های آمریکا پس از پایان مدت معافیت ۱۸۰ روزه در اوایل ماه مه، تلاش کند.

همچنین بخوانید

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مقامات ژاپنی و همتایان آمریکایی آنها هفته گذشته در واشنگتن درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت‌وگو کردند.

یک مقام وزارت صنعت ژاپن اظهار کرد که ژاپن به آمریکا اعلام کرده که تحریم‌ها نباید روی تأمین انرژی ژاپن و فعالیت شرکت‌های ژاپنی تأثیر منفی بگذارد اما درباره نتیجه مذاکرات حاضر به اظهارنظر نشد.

بر اساس گزارش رویترز، تسوکیوکا در پاسخ به این که آیا ژاپن بیمه حمل دولتی برای واردات نفت ایران را در سال مالی که از اول آوریل آغاز می‌شود، تمدید خواهد کرد، گفت: ما منتظر اعلام خبر در این باره هستیم.

وی در نوامبر مدت کوتاهی پس از این که معافیت از تحریم‌های آمریکا صادر شد، اظهار کرده بود هنوز مشخص نیست که دولت بیمه حمل محموله را در سال مالی جدید تأمین کند.

شرکت‌های “شوآ شل”، “فوجی اویل” و “کاسمو اویل”، نخستین پالایشگاه‌هایی بودند که بارگیری نفت ایران به میزان حدود ۴.۹ میلیون بشکه را پس از چهار ماه وقفه در ژانویه آغاز کردند و پس از آن شرکت “JXTG نیپون اویل اند انرژی” در فوریه بارگیری نفت ایران را از سرگرفت. شرکت ایدمیتسو نیز اعلام کرده قصد دارد در طول مدت معافیت فعلی خرید نفت ایران را از سر بگیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا